Damarin 19

€ 24.500,-

Een klassiek gelijnde dagzeiler door zijn overnaadse uiterlijk, gaffeltuigage en boegspriet. Boven water is hij afgeleid van een 150 jaar oud Engels model. Het onderwaterschip is echter glad en volgens de laatste inzichten opnieuw ontworpen.
De vaareigenschappen zijn verassend door z'n slanke vorm en rondspant. De Damarin 19 vaart droog en beweegt comfortabel op golven. Het midzwaard draagt bij aan goede aandewindse eigenschappen. Doordat hij ook onzinkbaar is schuwt hij het grotere water niet.

Een handzame boot door zijn aluminium rondhouten. In combinatie met het easy mast lift systeem is de mast in enkele seconden te strijken en zetten. De standaard rolfok heeft een flexibel kunstof profiel zodat deze niet kan knikken. De doorvaarthoogte is nog geen 7 meter.
Avontuurlijke vaarvakanties liggen met de Damarin 19 binnen bereik. Met de buiskap omhoog is de voorruimte droog af te sluiten. Een optionele diesel- of elektromotor neemt het over als de wind weg valt. Doordat de boot makkelijk trailerbaar is komen ook andere landen in zicht.

Het comfortabele interieur biedt een slaapplaats door het gedeelte tussen de zwaardkast en banken op te vullen. Er zijn 8 gescheiden bergruimtes aanwezig en in de console is standaard een 35 liter koelbox geïntrigeerd.

Meer informatie: www.damarin.nl
Kenmerken
Merk:

Damarin

Type:

19

Bouwjaar: Nieuw
Modeljaar: 2017
Lengte: 5,8 m
Breedte: 2,05 m
Diepgang: 0,5 m
Prijs: € 24.500,-
Rompmateriaal: Polyester
Werf gebouwd: H
Ligplaats: Gouda
Gewicht: 800 kg
Rompvorm: Rondspant
Doorvaarthoogte: 5m tot 10m
Besturing: Helmstok
Kielsoort: Midzwaard
Tuig
Strijkinstallatie: optioneel
Grootzeil normaal: H
Rolfok: H
Ligplaats:

Damarin

In 2015 viert het Goudse Damarin Jachtbouw haar 20 jarig bestaan. Damarin is weliswaar een kleinschalig familiebedrijf toch zijn er in de afgelopen jaren al bijna 300 motorsloepen, zeilsloepen, cruisers, tenders en daysailers gebouwd. Alle modellen worden in eigen beheer ontworpen en gebouwd, het betreft hier dus 100% Dutch Built Boats. Behalve door heel Nederland hebben ze ook klanten in Frankrijk, Duitsland, Finland en de Verenigde staten. Sinds vier jaar is er ook een importeur aangesteld in Zwitserland. Dat ze op deze Goudse werf ook behoorlijk innovatief zijn blijkt o.a. uit het DBS-systeem. Dit unieke waterballastsysteem zorgt ervoor dat hun sloepen ook onder zeer lage bruggen door kunnen. Ook zijn ze al 15 jaar actief op het gebied van Hybride en Elektrisch varen. Verder kan men op de Goudse werf terecht voor onderhoud, reparaties, refits, winterstalling en zijn ze dealer van Flexiteek. Door de directe ligging aan de gekanaliseerde Hollandse IJssel is de werf ook goed per boot bereikbaar.