Damarin 21

€ 44.500,-

Noorse vissersscheepjes hebben model gestaan voor de Damarin 21. Een comfortabele boot waarmee lekker gezeild kan worden maar waar ook tochten op de dieselmotor gemaakt kunnen worden. De ruime kuip is maar liefst 2.50 mtr. Lang.

Een echte langkieler met een diepgang van slechts 0.65 m. De kimkielen zorgen voor goede aandewindse zeileigenschappen. Klassiek maar toch modern door zijn gaffeltuigage met aluminium rondhouten. De rolfok heeft een flexibel kunststof profiel op een opklapbare boegspriet. Deze tuigage combineert prima zeileigenschappen met een lage doorvaarthoogte. De mast is zeer snel gestreken en in korte tijd in zijn geheel verwijderbaar.

Open of gesloten varen door te kiezen voor een vaste kajuit of een cabrioletkap. Het interieur is nagenoeg hetzelfde. Alleen de voorbanken zijn 15 cm. lager om voldoende zithoogte te creëren zonder dat de kajuit te hoog wordt. Een praktische indeling zorgt voor veel bergruimte. Voorin is er ruim plaats voor een 2 persoons slaapplaats. De consolekasten bieden voldoende ruimte aan een kommaliewant en proviand. Een spiritus kooktoestel, toilet en wasbakje kunnen ook ingebouwd worden.

Meer informatie: www.damarin.nl
Kenmerken
Merk:

Damarin

Type:

21

Bouwjaar: Nieuw
Modeljaar: 2017
Lengte: 6,4 m
Breedte: 2,3 m
Diepgang: 0,6 m
Prijs: € 44.500,-
Rompmateriaal: Polyester
Werf gebouwd: H
Ligplaats: Gouda
Gewicht: 1250 kg
Waterverplaatsing: 1250 ton
Rompvorm: Semi s-spant
Doorvaarthoogte: 5m tot 10m
Besturing: Helmstok
Kielsoort: Kimkiel
Motor
Merk: Vetus
Aantal motoren: 1
Aantal cilinders: 2
Brandstof: Diesel
Tank: 42 l
Max. snelheid: 12 km/u
Vermogen: 10 tot 30pk
Ligplaats:

Damarin

In 2015 viert het Goudse Damarin Jachtbouw haar 20 jarig bestaan. Damarin is weliswaar een kleinschalig familiebedrijf toch zijn er in de afgelopen jaren al bijna 300 motorsloepen, zeilsloepen, cruisers, tenders en daysailers gebouwd. Alle modellen worden in eigen beheer ontworpen en gebouwd, het betreft hier dus 100% Dutch Built Boats. Behalve door heel Nederland hebben ze ook klanten in Frankrijk, Duitsland, Finland en de Verenigde staten. Sinds vier jaar is er ook een importeur aangesteld in Zwitserland. Dat ze op deze Goudse werf ook behoorlijk innovatief zijn blijkt o.a. uit het DBS-systeem. Dit unieke waterballastsysteem zorgt ervoor dat hun sloepen ook onder zeer lage bruggen door kunnen. Ook zijn ze al 15 jaar actief op het gebied van Hybride en Elektrisch varen. Verder kan men op de Goudse werf terecht voor onderhoud, reparaties, refits, winterstalling en zijn ze dealer van Flexiteek. Door de directe ligging aan de gekanaliseerde Hollandse IJssel is de werf ook goed per boot bereikbaar.