Scheepsmakelaardij Friesland
+31(0)6 18 55 47 80
1 of 52
Scheepsmakelaardij Friesland
+31(0)6 18 55 47 80
Jaar | 1902 |
Merk | Tjalk |
Model | 24.95 |
Type | Woonboten |
Lengte | 31m |
Brandstof | Diesel |
Rompmateriaal | Stalen |
Rompvorm | Overige |
Aangeboden door | Scheepsmakelaardij Friesland |
'Gebouwd in 1902 als de 'Avontuur' in Stadskanaal. In 2008, casco af, omgebouwd tot dagcharter. De tijden van charteren zijn inmiddels voorbij en het schip is inmiddels ingericht als luxueus woonschip/superjacht met een ligplaats in een jachthaven. Het schip is opvallend ruim en ademt een en al luxe; aan dek een riante comfortabele zitkuil en een groot en overzichtelijk voor- en achterdek, onderdeks een uniek en smaakvol open interieur met zeer veel aandacht voor design. Techniek en tuig top. Alle papieren aanwezig!
De 'Selene', ooit in 1902 te water gelaten als vrachtschip 'de Avontuur' bij scheepswerf Mulder in Stadskanaal. In 1927 verbouwd tot jacht en omgedoopt tot 'Soli Deo Gloria' en in 2008 weer geheel verbouwd tot een schitterende dagcharter met een zeer smaakvol en luxueus interieur. De tijden van charteren zijn inmiddels voorbij en het schip is inmiddels ingericht en in gebruik als een buitengewoon elegant en luxueus woonschip/superjacht met een ligplaats in een jachthaven. Het schip is opvallend ruim en ademt een en al luxe, zowel van binnen als van buiten: aan dek een riante comfortabele zitkuil en een groot en overzichtelijk voor- en achterdek, onderdeks een uniek en smaakvol open interieur met zeer veel aandacht voor design en comfort ingebouwd met massief hout en dik staal. Techniek en tuig zijn top; goed getuigd met een stalen mast en mooie dacron zeilen. In de machinekamer veel moderne techniek en een compleet gereviseerde DAF 615. Echt een juweel van een schip met zeer mooie lijnen, zeer goed onderhouden en klaar voor bewoning. Welkom aan boord
Victron techniek aan boord.
Ankerlier, 2 zwaardlieren en 1 tuiglier.
Lengte over alles | 31m |
Max diepgang | 1.1m |
Breedte | 5.5m |
Drinkwatertank | 1 x () |
Brandstoftank | 1 x () |
Afvalwatertank | 1 x () |
Enkele kooien | 2 |
Hutten | 1 |
Toiletten | 1 |
Motormerk | DAF |
Model motor | 615 |
Motortype | Binnenboord |
Brandstof | Diesel |
Walstroomaansluiting | ✓ |
Generator | ✓ |
Omvormer | ✓ |
Marifoon | ✓ |
Elektrische bilgepomp | ✓ |
Oven | ✓ |
Verwarming | ✓ |
Koelkast | ✓ |
Vriezer | ✓ |
Acculader | ✓ |
Zwemladder | ✓ |
'Built in 1902 as the 'Avontuur' in Stadskanaal. In 2008, hull finished, converted to day charter. The times of chartering are now over and the ship is now set up as a luxurious living ship/superyacht with a berth in a marina. The ship is remarkably spacious and breathes all luxury; on deck a spacious comfortable seating area and a large and clear foredeck and afterdeck, below decks a unique and tasteful open interior with great attention to design. Technique and rigging top. All papers present!
The 'Selene', once launched in 1902 as cargo ship 'de Avontuur' at Mulder shipyard in Stadskanaal. In 1927 converted into a yacht and renamed 'Soli Deo Gloria' and in 2008 completely rebuilt into a beautiful day charter with a very tasteful and luxurious interior. The days of chartering are now over and the ship is now furnished and in use as an exceptionally elegant and luxurious houseboat/superyacht with a berth in a marina. The ship is remarkably spacious and exudes luxury, both inside and out: on deck a spacious comfortable seating area and a large and orderly fore and aft deck, below decks a unique and tasteful open interior with great attention to design and comfort built in with solid wood and thick steel. Technique and rigging are top notch; well rigged with a steel mast and beautiful dacron sails. In the engine room a lot of modern technology and a completely overhauled DAF 615. Truly a jewel of a ship with very nice lines, very well maintained and ready for habitation. Welcome aboard
Victron technology on board.
Anchor winch, 2 sword winches and 1 rig winch.
1902 als "Avontuur" in Stadskanaal gebaut. Im Jahr 2008 wurde der Rumpf fertiggestellt und auf Tagescharter umgestellt. Die Zeit des Charterns ist nun vorbei, und das Schiff ist nun als luxuriöses Wohnschiff/Superyacht mit einem Liegeplatz in einem Yachthafen ausgestattet. Das Schiff ist bemerkenswert geräumig und strahlt Luxus aus; an Deck ein geräumiger und komfortabler Sitzbereich und ein großes und übersichtliches Vorder- und Achterdeck, unter Deck ein einzigartiges und geschmackvolles offenes Interieur mit großer Aufmerksamkeit für Design. Technik und Takelage sind erstklassig. Alle Papiere vorhanden!
Die "Selene", die 1902 als Frachtschiff "de Avontuur" auf der Mulder-Werft in Stadskanaal vom Stapel lief. 1927 wurde sie in eine Yacht umgebaut und in Soli Deo Gloria" umbenannt. 2008 wurde sie komplett zu einem schönen Tagescharterschiff mit einer sehr geschmackvollen und luxuriösen Einrichtung umgebaut. Die Zeit des Charterns ist nun vorbei, und das Schiff ist nun als außergewöhnlich elegantes und luxuriöses Hausboot/Superyacht mit einem Liegeplatz in einem Yachthafen ausgestattet und in Betrieb. Das Schiff ist bemerkenswert geräumig und strahlt Luxus aus, sowohl innen als auch außen: an Deck ein geräumiger, komfortabler Sitzbereich und ein großes, übersichtliches Vorder- und Achterdeck, unter Deck ein einzigartiges und geschmackvolles offenes Interieur mit großer Aufmerksamkeit für Design und Komfort, das mit massivem Holz und dickem Stahl gebaut wurde. Technik und Takelage sind erstklassig; gut getakelt mit einem Stahlmast und schönen Dacronsegeln. Im Maschinenraum viel moderne Technik und ein komplett überholter DAF 615. Ein wahres Juwel von einem Schiff mit sehr schönen Linien, sehr gut gepflegt und bereit für die Bewohnung. Willkommen an Bord
Victron-Technologie an Bord.
Ankerwinde, 2 Schwertwinden und 1 Takelwinde.