Particuliere verkoper
1 of 93
Particuliere verkoper
VAREND WOONSCHIP WOONBOOT HISTORISCH NEDERLANDS EN DEENS
Wad en Sontvaarder ERO
In 1910 gebouwd als binnenvaartschip aan een smal kanaal in Martenshoek Groningen. In de jaren dertig verkocht naar Scandinavië en daar omgebouwd naar een Wad en Sontvaarder, wat het schip zeewaardig heeft gemaakt. De rijke geschiedenis van dit schip maakt het uniek en historisch. Een ligplek verkrijgen in een museumhaven behoort tot uw mogelijkheden. Het vaargebied van de Ero is veelzijdig, zowel op het binnenwater als op de ruime wateren voelt de Ero zich in zijn element. Met van buiten een stoere historische uitstraling en van binnen een fijne woning. Met recht is dit een varend woonschip te noemen. De betrouwbare Detroit Diesel stuwt het schip rustig varend met 5 knopen door het water. Door de grote stabiliteit en de ruime dek lay-out is het goed vertoeven in en op het schip. Het lage dek rond het ruim heeft een gesloten hoge verschansing wat het veilig maakt voor kinderen.
Tijdens onze befaamde verjaardagsvaartjes hebben we met gemak 30 mensen op het dek een plek kunnen geven. Dankzij het goede ankergerei kun je vrijwel overal goed ankeren.
Het schip is goed onderhouden, zwaar gebouwd en vrijwel zonder dubbelingen.
Veel bergruimte voor wonen en varen. De mast geeft het schip de juiste uitstraling en zorgt ervoor dat “laden en lossen” nog steeds mogelijk is, nu meestal voor een zeilbootje. De mast is stevig en groot genoeg om het schip zeilend te maken.
Wij hebben met heel veel plezier lange tijd op het schip geleefd en zijn toe aan een nieuwe fase.
We verkopen dit schip zonder ligplaats!
De Ero is van origine varend schip dat past in de ligplaatsen van het Sluishuis Amsterdam 30 x 5 meter (33x)
Eigen website: www.123varen.nl
Aanvullende informatie:
- romp is de laatste 20 jaar beschermd met actieve kathodische bescherming,
- geschikt voor wonen en varen,
- te vinden bij de Het Historisch Bedrijfsvaartuig; LVBHB onder BHS-nummer 11386
- in het boek "Schepen die blijven" op pagina 265
- wat aanvullende informatie op http://www.aanenuitleg.nl/ero.html
- info op www.123varen.nl
Kombuis: L-vormig keuken.
Kooktoestel: 5-pits kooktoestel met afzuigkap op propaan.
Oven: propaan gasoven en elektrische combi magnetron/oven.
Koelkast: aanwezig, A++ op 230 Volt.
Vriezer: aanwezig, +++ op 230 Volt.
Aanrecht: houten werkblad.
Wasbak: dubbel en roestvast stalen.
Mengkraan: warm & koud stromend water.
Wasmachine: aanwezig.
Droger: aanwezig.
Stahoogte: stuurhut (ca.) 1,75 – 2,00 m
machinekamer (ca.) 2,70 m
roef achter (ca.) 2,00 m
stuurhut voor (ca.) 1,95 m
toilet ruim (ca.) 1,90 m.
Koelingssysteem: gesloten systeem, buizen onder het schip.
Voortstuwing: 2 blads schroef met vetgesmeerde schroefas.
Koppeling: Twin Disc MG 509 hydraulisch documentatie aanwezig.
Snelheid: (ca) 10 km/uur kruissnelheid bij 1200 RPM.
Verwarming: vier dieselkachels.
Stroomvoorziening: 24 / 230 / 400 Volt.
Accu´s: 4x service accu’s
2x startaccu’s
1x startaccu generator
Acculader: Victron lader 24V/50A
Aardlek schakelaar: aanwezig
Generator: fluisterset 10 kVA
1500 RPM
230/400 Volt
Omvormer: Victron 1200 W en 1500 W sinusomvormer.
Drinkwatertank: (ca.) 2x 2000 liter gecementeerde stalen tank’s.
Waterdruksysteem: speckhydrofoor.
Warm watersysteem: Rinnai snelstartende gasgeiser.
Vuilwatertank: (ca.)100 liter met opvoerpomp om afvalwater naar de wal te pompen.
Lens/bilgepomp: dompelpomp 230 Volt.
Dekwaspomp: aanwezig 24 Volt
Gas systeem: gasbun met twee propaan flessen aan boord.
Het stuurhuis is voorzien van:
o 2 x ingebouwde marifoon + 1 handheld
o AIS
o magnetisch kompas
o dieptemeter
o GPS
o vanuit het stuurhuis bedienbare schijnwerper
o hoorn
o navigatieverlichting
o handruitenwisser
Mast: strijkbaar middels een elektrische (400 V) lier, mast giek combinatie is geschikt voor hijsen van bijvoorbeeld een bijboot.
Davits: twee stuks op het achterschip compleet met touw en blokken, zeer geschikt voor een bijboot.
Veiligheid: brandblussers en reddingsboeien volgens de certificeringseisen, tevens 2 rookmelders en 1 koolmonoxidemelder.
Aanvullende informatie:
- romp is de laatste 20 jaar beschermd met actieve kathodische bescherming,
- geschikt voor wonen en varen
Betimmering: multiplex, medan (tropisch hardhout) onverslijtbare houten vloer in goede staat van onderhoud.
Isolatie: steenwol, goed geïsoleerd, alleen de stuurhut is enkel van teakhout zonder isolatie.
Slaapplaatsen: blauwe kamer voor 1 persoon, achter: 2 x 2 persoonsbedden.
Plattegrond (op schaal 1:100) zie bijlage bij foto’s.
Badkamer: wasbak, mengkraan met warm & koud stromend water. Betegeld in 1 ruimte tezamen met het toilet.
Toiletten: in voor schip elektrische spoeltoilet op buitenwater, dit halveert het waterverbruik, zeer duurzaam.
Achtertoilet; handmatige spoeltoilet op buitenwater, nog duurzamer.
Kombuis: L-vormig keuken.
Kooktoestel: 5-pits kooktoestel met afzuigkap op propaan.
Oven: propaan gasoven en elektrische combi magnetron/oven.
Koelkast: aanwezig, A++ op 230 Volt.
Vriezer: aanwezig, +++ op 230 Volt.
Aanrecht: houten werkblad.
Wasbak: dubbel en roestvast stalen.
Mengkraan: warm & koud stromend water.
Afwasmachine: aanwezig.
Droger: aanwezig.
Stahoogte: stuurhut (ca.) 1,75 – 2,00 m
machinekamer (ca.) 2,70 m
roef achter (ca.) 2,00 m
stuurhut voor (ca.) 1,95 m
toilet ruim (ca.) 1,90 m.