Scheepsmakelaardij Goliath
+31 (0)515 560410
1 of 37
Scheepsmakelaardij Goliath
+31 (0)515 560410
Jaar | 1927 |
Merk | Platbodem |
Model | Varend Woonschip 22 Mtr CVO |
Type | Zeiljachten |
Lengte | 21.64m |
Brandstof | Diesel |
Rompmateriaal | Stalen |
Rompvorm | Overige |
Aangeboden door | Scheepsmakelaardij Goliath |
Instapklaar varend woonschip in het mooie Brielle
Volledig selfsupporting
Schip is geregistreerd in het kadaster en alle inspectie rapporten zijn aanwezig
Het schip is bijna 100 jaar oud. Het is een platbodem van staal en goed onderhouden. Het is schip is CVO-gekeurd.
We vonden het belangerijk zelfvoorzienend te zijn en dit hebben we bv. gerealiseerd door het gebruik van zonnepanelen en generator(en).
Het schip is voorzien van centrale verwarming ( kabola ) mooie gietijzeren Blauwbrander en Airco.
Het schip is instapklaar en geschikt voor Permanente bewoning voor bv jonge gezinnen of mensen die ooit de droom hebben gehad met een schip naar Frankrijk te varen. Bij de aanschaf van ons schip hebben wij hier wel naar gekeken. Het is schip is ook geschikt voor de kanalen in Engeland.
Indeling schip:
Het schip heeft een ruim stuurhuis met twee schuifdeuren aan weerszijde. Er is een klein aanrecht met gasfornuis, oven en koelkast aanwezig, compleet ingerichte stuurinrichting en groot stuurwiel.
Er is een vasstaande bank met opbergmogelijkheden. Losse tafel en lange kruk, die tevens tegen de bank geschoven kan worden wat evt tot twee slaapplaatsen kan worden gecreeerd.
Onder de vloer is bereikbaar, motor ( Ford Lehman, 2714E) , generator, hydrofor, kachel, watertank ( 2 x 500 ltr ) en brandstoftank ( 600 liter )
Keerkoppeling Velvet drive met een nieuwe kruiskoppeling
nieuwe koeler keerkoppeling nieuwe brandstoffilters en olie filters
nieuwe 4 bladschroef
Kubota 3 cylinder 7.5 KVA generator 1500 toeren 230 volt water gekoeld zomers voor de airco en in de winter voor het verwarmen, verbruik zeer laag.
Alle instructie boeken aanwezig.
+ 4 cylinder Lister Petter 22 KVA 230 / 400 volt moet nog aangesloten worden is helemaal nagekeken
Trapje naar beneden: kleine vriezer in ingetimmerd gangboord
De salon is voorzien van een ruime open living voorzien van 4 ramen, twee weerszijde en 1 dakraam. Er is een vastaande schouw met een gietijzeren blauwbrander. 1 binnen unit Airco.
Alle ramen op het schip zijn van Dubbelglas behalve de ramen die open kunnen.
Vaste deur naar een klein halletje( met inbouwkastje) en de Natte cel.
De natte cel bestaat uit douche en toilet met versnijderspomp. Wasbak met glasplaatje
Droger en Wasmachine
Naast de natte cel is een kamer met een tweepersoonsbed gelegen, met opbergruimte en inbouwkastjes. De kamer is voorzien van twee grote ramen en twee patrijspoorten, beide zijden.
Door de schuifdeur heen zijn twee kamers naast elkaargelegen met beide een 1 persoonsbed. Beide kamers zijn voorzien van beide twee patrijspoorten en aan weerszijnde van de kamer een luik om naar buiten te kunnen. 1 binnen unit Airco
Apparatuur is voornamelijk van Victron en Phoenix:
3 laders
1 omvormer
Verwarmen via de Airco in de winter is heel goedkoop.
Nieuwe Boiler aanwezig moet nog worden aangesloten 120 ltr Ariston
Schip heeft een Kabola verwarming en ook een mooie gietyzeren blauwbrander
Airco wordt gebruikt voor het koelen en verwarmen van de verblijfsruimtes
Schip heeft eigen Wifi netwerk met externe antennes op het stuurhuis.
Schip heeft navigatie computer.
Voorschip voorzien van electrisch opklapbaar dekkraantje voor vlot , scooter of motor.
Max diepgang | 1m |
Breedte | 4.25m |
Drinkwatertank | 1 x () |
Brandstoftank | 1 x 600 l () |
Afvalwatertank | 1 x () |
Hutten | 3 |
Motormerk | Ford Lehman |
Model motor | 2715e |
Brandstof | Diesel |
Walstroomaansluiting | ✓ |
Generator | + 1 Lister Petter 22 kva generator die nog moet worden aan gesloten. 22 KVA 1x 400 volt 2 x 230 volt |
Omvormer | ✓ |
Dieptemeter | ✓ |
Plotter | ✓ |
Radio | ✓ |
Kompas | ✓ |
Marifoon | ✓ |
Boegschroef | Electric |
Airconditioning | ✓ |
Verwarming | ✓ |
Koelkast | ✓ |
Vriezer | ✓ |
Acculader | ✓ |
Schlüsselfertiges Segelhausboot im schönen Brielle.
Das Schiff ist im Grundbuch eingetragen und alle Inspektionsberichte sind vorhanden.
Das Schiff ist fast 100 Jahre alt. Es ist ein Stahlschiff mit flachem Boden und gut gewartet. Das Schiff ist CVO-zugelassen.
Wir fanden es wichtig, autark zu sein, und haben dies z. B. durch den Einsatz von Sonnenkollektoren und Stromaggregaten erreicht.
Das Schiff ist mit einer Zentralheizung (Kabola), schönen gusseisernen Blauwbrandern und Airco ausgestattet.
Das Schiff ist bezugsfertig und eignet sich als Daueraufenthaltsort für junge Familien oder Menschen, die einmal den Traum hatten, mit einem Schiff nach Frankreich zu fahren. Als wir unser Schiff kauften, haben wir uns damit befasst. Es ist ein Schiff, das auch für die Kanäle in England geeignet ist.
Layout Schiff:
Das Schiff verfügt über ein geräumiges Steuerhaus mit zwei Schiebetüren auf beiden Seiten. Es gibt eine kleine Spüle mit Gasherd, Backofen und Kühlschrank, eine voll ausgestattete Steueranlage und ein großes Steuerrad.
Es gibt eine schlauchlose Bank mit Stauraum. Separater Tisch und langer Hocker, der auch gegen die Couch geschoben werden kann, um zwei Schlafplätze zu schaffen.
Unter dem Boden sind der Motor (Ford Lehman, 2714E), der Generator, der Hydrofor, der Kocher, der Wassertank (1000 Liter) und der Kraftstofftank (600 Liter) zugänglich.
Treppe nach unten: kleiner Gefrierschrank im getäfelten Dollbord
Der Salon hat einen geräumigen, offenen Wohnbereich mit 4 Fenstern, zwei auf jeder Seite und 1 Oberlicht. Es gibt einen festen Kamin mit einem gusseisernen Blaubrenner. 1 Innengerät Airco.
Alle Fenster auf dem Schiff sind doppelt verglast, mit Ausnahme der Fenster, die geöffnet werden können.
Feste Tür zu einer kleinen Diele (mit Einbauschrank) und der Nasszelle.
Die Nasszelle besteht aus Dusche und Toilette mit Zerkleinerungspumpe. Waschbecken mit Glasplatte
Trockner und Waschmaschine
Neben der Nasszelle befindet sich ein Doppelschlafzimmer mit Stauraum und Einbauschränken. Der Raum hat zwei große Fenster und zwei Bullaugen auf beiden Seiten.
Durch die Schiebetür gelangt man in zwei nebeneinander liegende Zimmer mit je einem Einzelbett. Beide Räume haben zwei Bullaugen und eine Luke auf jeder Seite, um nach draußen zu gelangen. 1 Inneneinheit Airco
Die Geräte stammen hauptsächlich von Victron und Phoenix:
3 Ladegeräte
1 Wechselrichter
Neuer Heizkessel vorhanden muss noch angeschlossen werden 120 ltr Ariston
Das Schiff verfügt über ein Kabola-Heizsystem und einen schönen gusseisernen Blaubrenner
Ready to sail houseboat in beautiful Brielle.
Ship is registered in the land registry and all inspection reports are present.
The ship is almost 100 years old. It is a flat bottomed steel vessel and well maintained. The ship is CVO approved.
We found it important to be self-sufficient and this we have realized eg through the use of solar panels and generator (s).
The ship is equipped with central heating (Kabola) beautiful cast iron blue burner and air conditioning.
The ship is ready to board and suitable for permanent residence for example young families or people who have ever had the dream to sail a ship to France. When purchasing our ship we did look at this. It is ship is also suitable for the channels in England.
Layout ship:
The ship has a spacious wheelhouse with two sliding doors on either side. There is a small sink with gas stove, oven and refrigerator, fully equipped steering gear and large steering wheel.
There is a vasstand bench with storage. Separate table and long stool, which can also be slid against the bench what possibly to two beds can be created.
Under the floor is accessible, engine (Ford Lehman, 2714E), generator, hydrofor, stove, water tank (1000 liters) and fuel tank (600 liters).
Stairs down: small freezer in panelled gunwale
The salon has a spacious open living room equipped with 4 windows, two weather side and 1 skylight. There is a fixed fireplace with a cast iron blue burner. 1 inside unit Airco.
All windows on the ship are double glazed except the windows that open.
Fixed door to a small hallway (with cupboard) and the wet room.
The wet cell consists of shower and toilet with macerator pump. Sink with glass plate
Dryer and washing machine
Next to the wet cell is a room with a double bed located, with storage space and built-in cupboards. The room has two large windows and two portholes, both sides.
Through the sliding door are two rooms located next to each other with both a single bed. Both rooms have both two portholes and on either side of the room a hatch to go outside. 1 inside unit Airco
Equipment is mainly from Victron and Phoenix:
3 chargers
1 inverter
New Boiler still needs to be connected 120 ltr Ariston
Ship has a Kabola heating and also a beautiful cast iron blue burner