Motor
Perkins 6-354M
Totaal vermogen
230hp
Motoruren
40
Type
Classic Power
Lengte
14.63m
Jaar
1967
Model
48
Capaciteit
12 people
Edoardo Napodano Yacht Manager
Bootdetails
Beschrijving
De Rampart Bootbouw Works werd opgericht door George Alexander Desty net na de Eerste Wereldoorlog op Vespasian Road in Bitterne Manor, nabij Southampton, en bleef daar tot het in 1985 verhuisde naar de enorme werf van Maxim Marine. De Rampart Bootbouw Works fuseerde uiteindelijk met Victoria Marine, wat het einde betekende van een lange en zeer succesvolle carrière in de bootbouw, en de broers Desty verlieten het bedrijf begin jaren '90 om andere interesses na te jagen.
Jaar 1967 heren motoryacht
Bouwer Rampart Southampton
Ontwerper Rampart op een eerdere Tewnties-ontwerp
Loa 14,65 m
breedte 3,50 m
Motoren 2 X Perkins 115 pk
Dieseltanks 1000 lt.
Watertanks 1000 lt
Rompmateriaal mahonie/iroko
Totaal refit 2009 – 23
Interieur 3 cabines 3 badkamers, interieur/ext cockpit, grote kombuis, alle Ralph Lauren textiel.
Zwartwatersysteem
Boiler
Omvormer
Paguro generator
Winter- en zomertenten
Poolse vlag
Vraag gerust om meer info
"...in de jaren zestig in het VK was het nog steeds bijna ondenkbaar om een motoryacht van bijna 50 voet in iets anders dan hout te bouwen. Rampart bouwde goed met de beste materialen; hun stijlvolle boten gingen lang mee en kregen een sterke reputatie en aanhang - een van de selecte weinige werven die in staat waren om te voldoen aan de wensen van succesvolle mannen die hun droomschip kochten..."
Rampart Geschiedenis
Ramparts Herzien. (eerder gepubliceerd in Classic Boat Magazine van september 03. Woorden door Vanessa Bird. Foto's met dank aan de familie Desty) Het oprichten van een werf op een locatie die bij laag water droogvalt is nauwelijks praktisch wanneer je bedrijf jachten zijn, maar George Desty bouwde motorboten - enkele van de beste ooit gemaakt
De arbeiders: Bootbouwers bij de Rampart Bootbouw Works in juni 1959. Ze staan voor Tamarack, een 32-voeter (9,75 m) die dat jaar werd gelanceerd voor de voorzitter van Southern Newspapers, John Perkins. Twee boten werden naast elkaar in de hoofdschuur gebouwd en de ruimte was erg krap. De boten werden vanuit deze schuur op vettige manieren gelanceerd. Horace Desty (helemaal links) nam in 1946 de leiding van de werf over met zijn zus Doris (helemaal rechts), na de dood van hun vader. In de jaren vijftig en zestig was de Rampart Bootbouw Works een van de bekendste motoryachtwerven in Engeland. Het had een reputatie voor het bouwen van stevige, kwaliteitsvolle heren motorkruisers die traditioneel van stijl waren, terwijl ze snel, goed gespecificeerd en met goede zeewaardigheid waren. Naarmate de jaren verstreken, slaagde het bedrijf erin om concurrerend te blijven, lang na de komst van GRP, en bouwde het twee of drie motorkruisers per jaar totdat het een van de laatste werven was die nog productie houten boten aan de Zuidkust bouwde. De man achter de Rampart Bootbouw Works was George Alexander Desty. Geboren in 1885 als zoon van een scheepsbouwer uit Sunderland, diende George zijn opleiding in een kleine werf in Woolston aan de rivier de Itchen onder zijn oom, John West. Later trad hij toe tot Harland & Wolff Shipbuilders in Southampton voordat hij naar de nabijgelegen werf van John I Thornycroft verhuisde (zie CB178/179). Het was terwijl hij bij Thornycroft werkte dat George begon met het bouwen van dinghy's in zijn vrije tijd, waarbij hij de voorkamer van zijn huis in Woolston omtoverde tot een werkplaats. De ruimte was beperkt, en toen er een bestelling binnenkwam voor een 10ft (3m) dinghy - een boot die te groot was voor de 'werkplaats' - sloeg George het baywindow van de kamer eruit en bouwde hij een structuur van golfplaten waarin hij grotere boten kon bouwen. Het behoeft geen betoog dat George's verhuurder niet blij was en George en zijn vrouw, Mary, werden gevraagd te vertrekken.
Contactinformatie
Meer informatie
Disclaimer
De Maatschappij publiceert de details van dit vaartuig te goeder trouw en kan daarom de juistheid van deze informatie niet waarborgen of garanderen.
Kenmerken
Elektrische uitrusting
Walstroomaansluiting:✓
Generator:✓
Omvormer:✓
Elektronica
Dieptemeter:✓
Log-snelheidsmeter:✓
Televisie:✓
Videorecorder:✓
Plotter:✓
Stuurautomaat:✓
Radio:✓
Kompas:✓
GPS:✓
Marifoon:✓
Flatscreen tv:✓
Uitrusting binnen
Elektrische bilgepomp:✓
Oven:✓
Handmatige bilgepomp:✓
Scheepstoilet:✓
Warm water:✓
Koelkast:✓
Vriezer:✓
Acculader:✓
Uitrusting buiten
Teak in kuip:✓
Kuipdouche:✓
Teak gangboorden:✓
Loopplank:✓
Reddingsvlot:✓
Kuipkussens:✓
Zwemladder:✓
Voortstuwing
Motor 1
Motormerk:Perkins
Model motor:6-354M
Bouwjaar motor:1967
Totaal vermogen:115pk
Motoruren:40
Motortype:Binnenboord
Aandrijving:Directe aandrijving
Brandstof:Diesel
Type schroef:3-blads
Materiaal schroef:Brons
Motor 2
Motormerk:Perkins
Model motor:6-354M
Bouwjaar motor:1967
Totaal vermogen:115pk
Motoruren:40
Motortype:Binnenboord
Aandrijving:Directe aandrijving
Brandstof:Diesel
Type schroef:3-blads
Materiaal schroef:Brons
Afmetingen
Snelheid en afstand
Kruissnelheid:13kn
Max snelheid:15kn
Afmetingen
Lengte over alles:14.63m
Max diepgang:1.58m
Breedte:126.01m
Diversen
Aantal zitplaatsen:12
Ankerlier:Elektrische ankerlier
Capaciteit reddingsvlot:12
Elektrisch systeem:24V
Romp materiaal:Houten
Tanks
Drinkwatertank:
Brandstoftank:
Afvalwatertank:
Accommodatie
Hutten:3
Toiletten:3