1 of 72
Mortola Yacht & Ship Brokers
+39 0185 234360 / +39 335 5301577
Jaar | 1985 |
Merk | Porsius |
Model | 30M |
Type | Motorjachten en Motorkruisers |
Lengte | 30.48m |
Brandstof | Diesel |
Rompmateriaal | Stalen |
Rompvorm | Waterverplaatsing |
Aangeboden door | Mortola Yacht & Ship Brokers |
Ontworpen door De Vries Lentsch en gebouwd in Nederland door Porsius Shipyard B.V., heeft “Wizard” in de afgelopen 15 jaar 2 uitgebreide refits ondergaan. De eerste, in 2007-8, betrof een grote refit van de machinekamer, waarbij de meeste belangrijke componenten werden vervangen, waaronder generatoren, airconditioninginstallaties en een revisie van de hoofdmotoren. De 2e en nog uitgebreidere multimiljoen dollar refit duurde bijna twee jaar - voltooid in 2012, omvatte een 3m Euro-transomverlenging, lazarette en een geïntegreerd zwemplatform, uitbreiding van het overdekte achterdek en het boottdek en volledig nieuwe gastenhutten en badkamers, nieuwe verf en teakdekken overal tijdens de refit van 2010-2012. “Wizard” heeft uitgebreid gevaren, van de Balearen naar Griekenland en terug, en heeft foutloos gepresteerd, terwijl het profiteerde van verdere upgrades in haar winter "downtime". Economisch in gebruik, is "Wizard" een geweldige waarde in een "klaar om te gaan cruisen", zee-vriendelijke yacht.
Kruissnelheid | 10kn |
Max snelheid | 12kn |
Lengte over alles | 30.48m |
Max diepgang | 2.2m |
Breedte | 7.34m |
Ankerlier | Elektrische ankerlier |
Elektrisch systeem | 24V |
Drinkwatertank | 5405.3 l |
Brandstoftank | 31822.63 l |
Afvalwatertank | 1441.11 l |
Hutten | 4 |
Toiletten | 5 |
Motormerk | MERCEDES |
Model motor | 424A |
Totaal vermogen | 549.82pk |
Motoruren | 2500 |
Motortype | Binnenboord |
Aandrijving | Directe aandrijving |
Brandstof | Diesel |
Materiaal schroef | Brons |
Motormerk | MERCEDES |
Model motor | 424A |
Totaal vermogen | 549.82pk |
Motoruren | 2500 |
Motortype | Binnenboord |
Aandrijving | Directe aandrijving |
Brandstof | Diesel |
Materiaal schroef | Brons |
Walstroomaansluiting | ✓ |
Generator | ✓ |
Omvormer | ✓ |
Dieptemeter | ✓ |
Radar | ✓ |
Log-snelheidsmeter | ✓ |
Radardetector | ✓ |
Windsnelheid en -richting | ✓ |
Computer | ✓ |
Repeater(s) | ✓ |
Televisie | ✓ |
Navigatiecentrum | ✓ |
Plotter | ✓ |
Dvd-speler | ✓ |
Stuurautomaat | ✓ |
Radio | ✓ |
Kompas | ✓ |
CD-speler | ✓ |
GPS | ✓ |
Kuipspeakers | ✓ |
Marifoon | ✓ |
Vaatwasser | ✓ |
Boegschroef | ✓ |
Wasmachine | ✓ |
Elektrische bilgepomp | ✓ |
Oven | ✓ |
Magnetron | ✓ |
Luchtcompressor | ✓ |
Scheepstoilet | ✓ |
Airconditioning | ✓ |
Verwarming | ✓ |
Chemisch toilet | ✓ |
Warm water | ✓ |
Koelkast | ✓ |
Watermaker | ✓ |
Vriezer | ✓ |
Zeewaterpomp | ✓ |
Acculader | ✓ |
Teak in kuip | ✓ |
Kuipdouche | ✓ |
Teak gangboorden | ✓ |
Buitenboordmotorsteunen | ✓ |
Davit(s) | ✓ |
Hydraulische loopplank | ✓ |
Radarreflector | ✓ |
Tenders | ✓ |
Reddingsvlot | ✓ |
Kuipkussens | ✓ |
Kuiptafel | ✓ |
Zwemladder | ✓ |
Bouw
Zware verplaatsing ronde bilged transom achtersteven constructie, met verzonken geïntegreerd zwemplatform en gebogen boeg. Gebouwd van 7 mm staal met een frame om de 45 cm en stalen relingen met roestvrijstalen afdeklijsten. De bovenbouw is gebouwd van aluminium dat door Triclad met de stalen romp is verbonden. Dekuitgang in de voorste locker vanuit het bemanningsgebied. Toegangsluiken voor de machinekamer op het achterdek. Waterdichte luik naar de voorpunt. Roestvrijstalen bevestigingen en hardware en bollards met teak afdeklijsten. Twee ramen kunnen worden geopend in de hoofd salon evenals twee in de eigenaar's cabine op het hoofddek en één in de gym/kantoor. Alle ramen zijn veiligheidsglas en zijn van het schuifopeningstype. Voorraam van de stuurhut zijn elektrisch verwarmd, met ventilatie. • Twee stalen spade roeren • Roestvrijstalen dokstrippen • Roestvrijstalen fairlead gaten, bollards en anker romp-shell pocket • Volle kiel tot onder de schroeven voor maximale bescherming van de aandrijflijn • Aluminium radar/navigatiemast • Alle dekken bedekt met teak (2012
Machinekamer
De machinekamer, toegankelijk via een waterdichte deur op het bakboorddek (plus waterdichte dekservicehatch-hydraulisch bediend op het achterdek), is uitzonderlijk groot voor een jacht van deze grootte en biedt uitstekende toegang voor onderhoud. Volledige hoofdruimte overal. De machinekamer is uitgebreid gerenoveerd tijdens de refits van 2007 en 2010/12. Veiligheidsrails en uitlaatdeksels zijn gemaakt van roestvrij staal, antislip profiel aluminium verwijderbare vloerplaten. Een digitaal display voor totale motorservice-informatie inclusief uitlaattemperatuurmeters evenals tankniveaus en bilge-alarmen. Er is een apart back-up analoog systeem. Stop-startbediening en alarmen in de stuurhut en machinekamer. Elektronisch - mechanische ZF micro commander voor hoofdmotoren in de stuurhut, twee vleugelbedieningen inclusief stuur- en boegschroefbediening. • Twin Mercedes 424A, 12-cilinder dieselmotoren, gebouwd in 1985, gereviseerd in 2007, Rating 404kW/550hp @ 1800 RPM • Motoren met turbocharging, intercooling systeem met water geïnjecteerde uitlaatdempers • Laatste reguliere motorservice Lente 2019 - Gereviseerde injectiepomp injectoren, motorsteunen vervangen • 1 x Alternator op elke hoofdmotor • Apart externe Racor dieseloliefilters, generatoren hebben hetzelfde systeem • Transmissies - V-drive ZF BW 190 hydraulische versnellingsbakken reductie 2.57 • 1 x Geïnstalleerd met aparte oliekoeling warmtewisselaars en flexibele koppelingen, gereviseerde Cardan-assen (2019) • Tide Marine dripless schachtafdichtingen • Propassen 85mm diam A174 roestvrij staal, cutlass lagers, koppelingskoppeling, 4-blad, bronzen schroeven, kleur getest, dynamische balans (2019)
Generatoren en Elektrisch Systeem • 2 x 50 kW (bij 1500 rpm) Onan MDDCG generatoren in geluidsafschermdoos, aangedreven door John Deere 4045 TFM 75A diesel. Start-stopbediening in de machinekamer • Generatoruren - Bakboord 7.003 uur; Stuurboord 7.003 uur (jan 2021) • Spanning - 12V DC 380V 50Hz AC • Walstroominname 380V-63 Amp in het achterste schip, waltransformator in de machinekamer • Hoofdschakelbord in de machinekamer met spanning- en ampèremeters, automatische zekering, schakelaars en indicatie-/bedieningslampen • Verdeelpanelen door het hele jacht inclusief stuurhut, lazarette, gastenverblijf en bemanningsverblijf • 220V Stopcontacten door het hele jacht
Systemen
• Volledig nieuw gekoeld waterleidingsysteem • 20 x Condaria ventilator coils geïnstalleerd (2012) • 3 x Compressor omgekeerde cyclus gekoeld watersysteem • 3 x Nieuwe compressoren 2016 en ruwe/zoetwaterpompen (2012) • Nieuwe verse lucht make-up en uitlaatventilatoren (2012) • Apart zelfvoorzienend Marine Air airconditioningunit in nieuwe lazarette (2012) • Cramm centrale krachtpakket geïnstalleerd in de machinekamer voor 1.000Kg bootkraan, ankerlier en ER-hatches • Het systeem heeft 2 hoofdmotor P.T.O pompen plus een 380V elektrische pomp (nieuwe motor 2013) en 24-volt noodpomp • Apart hydraulisch krachtpakket in de lazarette voor de Opacmare passerelle • Side power SP550 hydraulische 42kW/53HP boegschroef met 386mm/15” diameter tunnel • Bediening vanuit de stuurhut en twee vleugelbedieningen (2012) • Apart door generator aangedreven P.T.O en regelklep in de machinekamer • Vosper Wave Beta 3 niet-invouwbare vin stabilisator • NAIAD Marine System controle • Apart hydraulisch krachtpakket in de machinekamer • Hydraulisch systeem, met Servo hydraulische wielpomp in de stuurhut en joystick • Vleugelbediening uitgerust met joystick • Apart hydraulisch krachtpakket in de machinekamer • 1 x Luchtcompressor unit • 2 x Dubbele Racor brandstoffilters tussen dagtank en hoofdmotorfilters, 1 x Racor brandstoffilter voor elke generator • Brandstofoverdrachtsysteem met 380V overdrachtspomp door manifold tussen alle tanks • Brandstof-water scheider, Alfa Laval MIB 303 capaciteit ± 1000 LPH/265GPH • 2 x 220V Gianneschi Ramacciotti zware zoetwaterpompen met drukvat • Waterzuiveringssysteem: bronwater omgekeerde osmose voor de keuken en bar kranen • Warmwatersysteem door 2 x op maat gemaakte boilers, elektrisch verwarmingssysteem, warm/koud water douche op het zwemplatform • 2 x Idromar MC3J watermakers, capaciteit ± 8600 L/dag 2.270GPD • Afvalwater: Mini Biocon behandelingssysteem • Zwartwater tank ± 1.200 liter/317USG • Jet vacuüm spoeltoiletten • 3 x 380V Elektrische zware pompen met manifold voor bilge secties, direct overboord, een vervangbaar bypass back-upsysteem met dekwas-/brandbestrijdingspomp • Eén zware pomp en vervangbaar bypass/back-upsysteem met bilgesysteem Zeewater- en zoetwaterverbindingen op het zijdek, voorsteck, machinekamer, bootdek met slang • Zware machinekamer omkeerbare ventilatiesysteem met brandkleppen • Het mechanische luchtventilatiesysteem in hutten en badkamers
Batterijen
• Startset: 24V Hoofdmotoren, 4 x onderhoudsvrije batterijen van totaal 2000amp opgeslagen in zeewaardige dozen in de machinekamer • Startset: 1 x 12V voor elke generator onderhoudsvrije batterijen van 140amp opgeslagen in zeewaardige dozen in de machinekamer • Service set: 24V bestaande uit 4 x onderhoudsvrije gelbatterijen van totaal 2000amp opgeslagen in zeewaardige dozen in de machinekamer • Noodset: 1 x 12V/ 80A voor VHF/kaartplotter/GPS • 1 x 24V-100A Mastervolt mass automatische oplader voor serviceset • 1 x 24 V-50A Mastervolt automatische oplader voor hoofdmotoren set • 1 x oplader voor noodset • Opladers service 2007/motor 2016 • Interieurverlichting 12V/220V LED in accommodatie en achtersteck (2012) • Rode nachtlampen in de stuurhut, TL-lampen in de machinekamer • 24 V/220V dekverlichting op het achterdek, zijdekken en bootdek • 3 x LED onderwaterlichten in de spiegel naamlichten
• Dubbele Gypsy/enkele capstan Lofrans hydraulische ankerlier met kettingwas • Roestvrijstalen kettingstoppen en duivelsklauwen, bediend met handbediende commander • 2 x Danforth-ankers in roestvrijstalen romp-schelppockets, 135m gegalvaniseerde ankerkettingen • 2 x 24V elektrische capstans op het achterdek met drukknopbediening • 1 x Hydraulische kraan Cramm max belasting 1000kg/2,200lb • Achtersteven ingebouwde uitschuifbare Opacmare roestvrijstalen hydraulische en infrarood bediende loopplank met leuningen en teak planken • Dekopslag is voorin de piek en kast op het voordek en lazarette achter • Waterdichte luik van het voordek is een opslagruimte voor fenders, ankerkettingen en mooringlijnen toegankelijk via een inspectieluik • Aan de achtersteven is een geïntegreerd teak zwemplatform met aanzienlijke roestvrijstalen zwemladder • Warm en koud douche in de spiegel (2012) • Lazarette: Toegankelijk vanaf het zwemplatform via waterdichte pantograafdeur, met opslagruimte voor dekuitrusting, duikfles, touwen, smeeroliën, fiets, opblaasbare boten, waterski's, peddels, 380V walstekker, kabel
• Orion 4.30m RIB met 50 HP Honda 4-takt motor
• 2 x Paddleboard
• Kajak voor 2 personen
• 4 x 10-persoons SOLAS B reddingsvlotten • 4 x Reddingsboeien rond model met zaklamp en lijn • 16 x Reddingsvesten • Fakkels in container • 15 x Poeder draagbare brandblussers door de hele yacht • Nieuw 2007 FM 200 automatisch brandbestrijdingssysteem in de machinekamer, bediend vanaf het hoofddek • Handmatige brandstofafsluiting en ventilatieafsluiting bevinden zich buiten de machinekamer • Motorafsluitingsbedieningen bevinden zich op de brug • Nieuw 2007 brand- en rookmeldsysteem met een akoestisch signaal met een rookdetector door de hele yacht temperatuur sensoren in de kombuis en bemanningsmess • Brandbestrijdingspompen + slangen en branddeken in de kombuis en machinekamer • Nieuw 2007 AVS-systeem door de interieurs met akoestisch alarm • Het touchscreen “Beijer-Model-Exter T 70” in de stuurhut evenals de display in de bemanningsmess en machinekamer zijn geïntegreerd met het brandbestrijdingsalarm systeem evenals bilgeconditie, hoofdmotoren en generatoren • 1 x EPIRB – McMurdo/GPS 2007
Deze hoogwaardig robuust gebouwde Nederlandse motoryacht is een genot om op te varen, met haar ruime gastenruimtes en zee-vriendelijke beweging, is ze een capabele zeiljacht die economisch te bedienen is. Na uitgebreide refits en constante zorg, is ze een zeldzame vondst in de huidige markt. Ze is de afgelopen 9 jaar onderhouden door dezelfde Kapitein/koppel, ze is volledig uitgerust, aanzienlijk bijgewerkt, in uitstekende staat en klaar om te gaan zeilen, alles voor een zeer redelijke prijs. Bezichtigingen worden ten zeerste aanbevolen en zullen niet teleurstellen.