- Toegevoegd: Nieuwste eerst
- Toegevoegd: Oudste eerst
- Jaar: Nieuwste eerst
- Jaar: Oudste eerst
- Lengte: Langste eerst
- Lengte: Kortste eerst
- Prijs verkocht: Hoogste eerst
- Prijs verkocht: Laagste eerst
- Model: (A tot Z)
- Model: (Z tot A)
- Afstand: dichtstbijzijnde eerst
- Afstand: verste eerst
- 2022 Prins 555 boot17,495 €Almere, NederlandFlevoNautica Almere
- 2020 Jeanneau 12.5 WA, Cap CamaratPrijs op aanvraagAt Sales Office, NederlandBoatland Boatservice Dannijs
- 2022 Tesoro T38555,000 €Alkmaar, NederlandWitsen Marine
- 2022 Corsiva 565 Snelvarend mogelijk15,250 €Almere, NederlandFlevoNautica Almere
1993 Riva GITANO
85,000 €Lake Garda, ItaliëNautica Casarola Group1983 Riva St Tropez
74,900 €Elshout, NederlandAangeboden door: Particuliere verkoper1970 Riva 25 Sport Fisherman
56,000 €Liguria, ItaliëMarina Yacht Sales srl1959 Riva Ariston
120,000 €Kaag, NederlandBoesch Nederland1971 Riva BAHIA MAR
39,500 €Dordrecht, NederlandParticuliere verkoper1970 Riva Junior
65,000 €Liguria, ItaliëNautica Casarola Group

Riva yachts
Opgericht in 1842 te Sarnico, een klein Noord-Italiaans stadje aan de oevers van het Lago d'Iseo, is Riva inmiddels een werf met ervaring te noemen. Pietro Riva, een jonge visserman met een reparatiewerf, leverde opvallend goed werk af wat de basis vormt van generaties lange kwaliteitsbouw.
In 1880 nam Ernesto Riva, een van Pietro's zonen, de werf over. Met behoud van het goede van vroeger voegde Ernesto een nieuwe dimensie toe aan de Riva producten, de eerste verbrandingsmotor werd geïnstalleerd en men ging grotere boten bouwen voor passagiersvervoer en vracht. Serafino volgde zijn vader op. Hij stopte de productie van grotere boten en kwam met het idee om Riva te lanceren als specifieke boot voor buitenboordmotoren. In 1912 lukte het Serafino om aan boord van zijn raceboot, de respectabele snelheid van 24 km/u te halen. Hij was hiermee een winnaar in het internationale circuit van prehistorische powerboat racers.
Naast racen ontwikkelde de markt voor plezierboten zich voorspoedig. Riva is hierop ingesprongen met haar alom aanwezige vakmanschap en ervaring in combinatie met een ongekend luxe en stijlvolle uitvoering van haar producten. In de 50er jaren kreeg erfgenaam Carlo Riva de expertise en het prestige van de werf in handen en creëerde een modellenreeks houten plezierboten met de kenmerkende lijnen die tot in de huidige tijd als onweerlegbaar mooi worden ervaren.Technische ontwikkelingen gingen uiteraard wel door, in 1969 verliet de eerste Riva met polyester romp de werf. Uitbreiding van de modellenreeks volgde met als hoogtepunt de toetreding tot de Ferretti Group in het jaar 2000. Met deze nieuwe Italiaanse eigenaren kwam het na enkele jaren onder Engelse vlag, weer geheel goed met de bloeddruk van de oudgedienden in Serafino.
Tegenwoordig staat Riva voor een brede modellenreeks stijlvolle plezierjachten. In Nederland vertegenwoordigd door het Belgische Yacht Consult.