- Toegevoegd: Nieuwste eerst
- Toegevoegd: Oudste eerst
- Jaar: Nieuwste eerst
- Jaar: Oudste eerst
- Lengte: Langste eerst
- Lengte: Kortste eerst
- Prijs verkocht: Hoogste eerst
- Prijs verkocht: Laagste eerst
- Model: (A tot Z)
- Model: (Z tot A)
- Afstand: dichtstbijzijnde eerst
- Afstand: verste eerst
- 1979 Kruiser Motorkruiser Brekken13,993 €Sneek, NederlandJLT Boten en Auto
- 2023 Bayliner Ciera 8138,100 €In verkoophaven, NederlandHOLLAND SPORT BOAT CENTRE B.V.
- 2022 Interboat Intercruiser 27 Cabin (nieuw)148,200 €Loosdrecht, NederlandInterboat
- 2001 Apreamare 10 SEMI CABINATO127,500 €Alkmaar, NederlandWitsen Marine
1985 Riva 50 Superamerica
169,000 €Berlin / Brandenburg, BrandenburgAZ Yachting1983 Riva 50 Superamerica
149,000 €Berlin / Brandenburg, BrandenburgAZ Yachting1998 Riva Riva 43 Tropicana S
170,000 €Düsseldorf, BrandenburgBrauckmannboote GmbH1974 Riva 42 Superamerica
195,000 €Contact De Valk Hamburg, DuitslandDe Valk Group B.V2022 Riva Rivamare 38
1,000,000 €Berlin / Brandenburg, BrandenburgAZ Yachting1990 Riva 38 Bravo
99,000 €Berlin / Brandenburg, BrandenburgAZ Yachting

Riva yachts
Opgericht in 1842 te Sarnico, een klein Noord-Italiaans stadje aan de oevers van het Lago d'Iseo, is Riva inmiddels een werf met ervaring te noemen. Pietro Riva, een jonge visserman met een reparatiewerf, leverde opvallend goed werk af wat de basis vormt van generaties lange kwaliteitsbouw.
In 1880 nam Ernesto Riva, een van Pietro's zonen, de werf over. Met behoud van het goede van vroeger voegde Ernesto een nieuwe dimensie toe aan de Riva producten, de eerste verbrandingsmotor werd geïnstalleerd en men ging grotere boten bouwen voor passagiersvervoer en vracht. Serafino volgde zijn vader op. Hij stopte de productie van grotere boten en kwam met het idee om Riva te lanceren als specifieke boot voor buitenboordmotoren. In 1912 lukte het Serafino om aan boord van zijn raceboot, de respectabele snelheid van 24 km/u te halen. Hij was hiermee een winnaar in het internationale circuit van prehistorische powerboat racers.
Naast racen ontwikkelde de markt voor plezierboten zich voorspoedig. Riva is hierop ingesprongen met haar alom aanwezige vakmanschap en ervaring in combinatie met een ongekend luxe en stijlvolle uitvoering van haar producten. In de 50er jaren kreeg erfgenaam Carlo Riva de expertise en het prestige van de werf in handen en creëerde een modellenreeks houten plezierboten met de kenmerkende lijnen die tot in de huidige tijd als onweerlegbaar mooi worden ervaren.Technische ontwikkelingen gingen uiteraard wel door, in 1969 verliet de eerste Riva met polyester romp de werf. Uitbreiding van de modellenreeks volgde met als hoogtepunt de toetreding tot de Ferretti Group in het jaar 2000. Met deze nieuwe Italiaanse eigenaren kwam het na enkele jaren onder Engelse vlag, weer geheel goed met de bloeddruk van de oudgedienden in Serafino.
Tegenwoordig staat Riva voor een brede modellenreeks stijlvolle plezierjachten. In Nederland vertegenwoordigd door het Belgische Yacht Consult.