8 boten
  • Toegevoegd: Nieuwste eerst
  • Toegevoegd: Oudste eerst
  • Jaar: Nieuwste eerst
  • Jaar: Oudste eerst
  • Lengte: Langste eerst
  • Lengte: Kortste eerst
  • Prijs verkocht: Hoogste eerst
  • Prijs verkocht: Laagste eerst
  • Model: (A tot Z)
  • Model: (Z tot A)
  • Afstand: dichtstbijzijnde eerst
  • Afstand: verste eerst
  1. 2019 Riva Corsaro 100

    2019 Riva Corsaro 100

    8,500,000 €
    Antibes, Alpes-Maritimes ( 06 )
    ABYS Yachting
  2. 2005 Riva Riva Opera 85

    2005 Riva Riva Opera 85

    1,590,000 €
    CANNES, Alpes-Maritimes ( 06 )
    XBOAT
  3. 1989 Riva Riva 20 Corsaro

    1989 Riva Riva 20 Corsaro

    230,000 €
    CANNES, Alpes-Maritimes ( 06 )
    XBOAT
  4. 2023 Flynt 756

    Flynt Yachts - Flynt 756 How much horse power do you want? Combine the power of Flynt 756 with the numerous details and the well thought out layout. Personalize your Flynt 756 to your own needs and...

    Meer weergeven
    Flynt Yachts
    Contact
    2023 Flynt 756
  5. 2015 Riva SportRiva 56

    2015 Riva SportRiva 56

    1,090,000 €
    Cannes , Alpes-Maritimes ( 06 )
    ABYS Yachting
  6. 1998 Riva Riva Aquarius 54

    1998 Riva Riva Aquarius 54

    269,000 €
    CANNES, Alpes-Maritimes ( 06 )
    XBOAT
  7. 1986 Riva RIVA 50 DIABLE

    1986 Riva RIVA 50 DIABLE

    155,000 €
    CANNES, Alpes-Maritimes ( 06 )
    XBOAT
  8. 1983 Riva Riva 42 Caribe

    1983 Riva Riva 42 Caribe

    76,000 €
    CANNES, Alpes-Maritimes ( 06 )
    XBOAT
  9. 2014 Riva Iseo

    2014 Riva Iseo

    329,000 €
    Frankrijk
    De Valk Group B.V
Riva logo

Riva yachts

Opgericht in 1842 te Sarnico, een klein Noord-Italiaans stadje aan de oevers van het Lago d'Iseo, is Riva inmiddels een werf met ervaring te noemen. Pietro Riva, een jonge visserman met een reparatiewerf, leverde opvallend goed werk af wat de basis vormt van generaties lange kwaliteitsbouw.

In 1880 nam Ernesto Riva, een van Pietro's zonen, de werf over. Met behoud van het goede van vroeger voegde Ernesto een nieuwe dimensie toe aan de Riva producten, de eerste verbrandingsmotor werd geïnstalleerd en men ging grotere boten bouwen voor passagiersvervoer en vracht. Serafino volgde zijn vader op. Hij stopte de productie van grotere boten en kwam met het idee om Riva te lanceren als specifieke boot voor buitenboordmotoren. In 1912 lukte het Serafino om aan boord van zijn raceboot, de respectabele snelheid van 24 km/u te halen. Hij was hiermee een winnaar in het internationale circuit van prehistorische powerboat racers.

Naast racen ontwikkelde de markt voor plezierboten zich voorspoedig. Riva is hierop ingesprongen met haar alom aanwezige vakmanschap en ervaring in combinatie met een ongekend luxe en stijlvolle uitvoering van haar producten. In de 50er jaren kreeg erfgenaam Carlo Riva de expertise en het prestige van de werf in handen en creëerde een modellenreeks houten plezierboten met de kenmerkende lijnen die tot in de huidige tijd als onweerlegbaar mooi worden ervaren.Technische ontwikkelingen gingen uiteraard wel door, in 1969 verliet de eerste Riva met polyester romp de werf. Uitbreiding van de modellenreeks volgde met als hoogtepunt de toetreding tot de Ferretti Group in het jaar 2000. Met deze nieuwe Italiaanse eigenaren kwam het na enkele jaren onder Engelse vlag, weer geheel goed met de bloeddruk van de oudgedienden in Serafino.

Tegenwoordig staat Riva voor een brede modellenreeks stijlvolle plezierjachten. In Nederland vertegenwoordigd door het Belgische Yacht Consult.

Directory van bootmodellen