We helpen je graag verder! 020 - 211 10 10 Vragen? 020 - 211 10 10
Lm 27 motorsailer /motorsloep
€ 21.500,-

Lm 27 motorsailer /motorsloep

€ 21.500,-
1980
8.35 Lengte (m)
Polyester
Diesel
1012
Particuliere plaatsing via Speurders
Theo ten Hoeve

065555... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.


Aangeboden door:

Theo ten Hoeve

065555... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.


Theo ten Hoeve

065555... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.

Eindelijk de gedroomde boot gevonden maar nog niet direct het geld beschikbaar? Een lening afsluiten doe je niet zomaar. Denk goed na over de financiële gevolgen zodat je vooraf zeker weet dat er achteraf geen tegenvallers zijn. Lees verder.



Het vaarverkeer in de Nederlandse wateren neemt steeds meer toe. Door de drukte op het water is de kans op schade ook steeds groter. Zorg voor een passende bootverzekering die vaargebied en -gedrag dekt. Lees verder.





Omschrijving Lm boats (dk) Lm 27

Wij bieden onze mooie LM 27 “Dolfijn” (bouwjaar 1980) te koop aan wegens gezondheidsredenen. Hieronder vindt U informatie over het type boot en onze Dolfijn in het bijzonder. Uiteraard beantwoorden we graag vragen per telefoon of e-mail. Maar het beste kunt u gewoon komen kijken. 

De LM 27 is een goed zeilend, ruim en robuust kajuitzeiljacht met prima motorvaareigenschappen.  Eigenlijk een unieke combinatie van motorjacht (veel leefruimte, koersvast, zeewaardig) en zeiljacht (rustige stabiele zeiler met lange kiel, weinig trimgevoelig en eenvoudig te bedienen tuigage).  Er varen ook veel LMs rond als Motorjacht. Dat kan met deze ook heel eenvoudig. Zeiltuigage er af en een kort motorbootmastje met toplicht er op. Meer hoeft er niet te gebeuren om er een soort Supersloep van te maken, want net als een echte sloep heeft de LM ook helmstokbesturing (en ook wielbesturing in het stuurhuis).

Ruim

De grote leefruimte komt deels door de rompvorm, maar vooral ook doordat de kuip een volwaardige verblijfsruimte biedt. Zonder tent bij mooi weer een royale semi-open leefruimte zoals bij een sloep, maar dan lekker beschut. U kookt dan zelfs in de buitenlucht. En als het frisser wordt, kan de grote tent (met ramen) over de hele kuip. De Webasto dieselkachel kan het dan eventueel prima warm stoken. Slapen in de kuip kan dan ook, waardoor het totaal aantal slaapplaatsen op 6 komt. Zo hebt u eigenlijk 3 verblijfsruimtes (plus een afgescheiden toiletruimte), wat met bijvoorbeeld kinderen of gasten aan boord erg fijn is.

Robuust

De LMs zijn gebouwd in Denemarken door een werf die ook zeegaande viskotters bouwde. Ze zijn ontworpen en gebouwd in een tijd dat kwaliteit en degelijkheid voorop stonden. Het polyester laminaat werd toen bijvoorbeeld veel dikker gemaakt dan nu. De huidige jachtbouw gaat heel uitgekiend met materialen om uit kostenoverwegingen. Maar een beetje ‘oversized’ geeft wel een veilig gevoel en lange levensduur. Helaas zijn die ouderwets degelijke werven bijna allemaal failliet gegaan (ook LM), waardoor  deze mooie degelijke schepen niet meer gebouwd worden. Ze zijn daardoor, mits goed onderhouden, enorm waardevast. De Bukh dieselmotor past er uitstekend bij. Ook die is ouderwets oerdegelijk. Onverwoestbaar zou je bijna zeggen. Anders dan de moderne scheepsdiesels is dit geen omgebouwde gewone diesel, maar nog een echte scheepsdiesel, speciaal voor dat doel ontworpen. Dat betekent lage toerentallen, eenvoudige techniek, en zeer slijtvaste onderdelen om jarenlang heel veel uren te kunnen blijven draaien zoals in de beroepsvaart nodig is. Mits goed onderhouden, gaat zo’n motor in een zeiljacht (weinig draaiuren) probleemloos vele tientallen jaren mee. Onze Bukh is elk jaar vertroeteld en dus in prima conditie.

Varen

De LM is een spitsgatter met lange kiel. Geinspireerd op vissersboten en daardoor enorm zeewaardig. De Deense afkomst staat daar ook wel borg voor. Denemarken heeft nou eenmaal weinig bevaarbaar binnenwater, dus varen Denen meestal op zee. De lange kiel maakt hem ook in zeegang koersvast. Varend op de motor wordt de kont niet snel weggedrukt door een achteroplopende golf, waarbij ook het ronde achterschip een belangrijke rol vervult. Zeilend maakt de lange kiel ook dat de boot koersvast is, weinig last heeft van trimfoutjes en windvlagen en de stuurautomaat weinig belast. Anders dan bij de echt op snelheid gebouwde klassieke zeiljachten, steekt de kiel van de LM slechts 0,9 meter diep, dus geen problemen in Friesland of bij het passeren van wantijen op het wad. Als de boot goed rechtop wordt gevaren (dus tijdig reven en niet de gangboorden door het water), is de ondiepe kiel voor de zeileigenschappen nauwlijks beperkend. Al met al is de boot dus gemakkelijk te varen en ook varend zeer comfortabel. Bij slecht weer kan er binnen gestuurd worden, desnoods met de kachel aan, waardoor u er eventueel het hele jaar plezier van kunt hebben.

Onze “Dolfijn” is bijzonder goed onderhouden en rijker uitgerust dan de meeste die worden aangeboden. We hebben zelf erg lang gezocht voor we zo’n goede LM vonden en er daarna veel aan gedaan (nieuwe kussens, gordijnen, veilig ethanol kookstel, zonnepaneel met omvormer, ledverlichting, webasto dieselkachel met hetelucht uitstroomopeningen door het hele schip   etc) De onderhoudsstaat kunt U kunt het beste zien door de boot te komen bekijken. Qua uitrusting noemen we verder nog: rolgenua, compressorkoelkast, marifoon, kuiptent, buiskap,  ….)

Helaas moeten we stoppen met varen. Daarom is de boot te koop met desgewenst veel erop en er aan. Reddingvesten, gereedschap, reserveonderdelen…. En uiteraard is de vaarinventaris compleet (stootwillen, landvasten, anker met ketting, pikhaak, reddingboei ….). 

Voor wie dat wenst zijn we ook graag bereid om een aantal uren samen te varen om kennis over te dragen over het hoe en wat van de tuigage, het afmeren en dergelijke. Ook als u weinig vaarervaring hebt kunt we u dus op weg helpen.

De boot ligt in de winterstalling in een loods aan het Oldambtmeer nabij de A7. Hier kan ook het onderwaterschip goed worden geïnspecteerd. Bij de winterloods is een kraan die de boot in het water kan laten. Uitgebreide proefvaart is - na principe overeenkomst - uiteraard mogelijk (volgens Hiswa/ANWB koopcontract). U bent van harte welkom voor een bezichtiging.

Voor vragen of een afspraak kunt u ons bellen of via Whatsapp 06 55 55 6 333.

Als u ons mailt via de site kijk dan even in uw spambox voor het antwoord.

 

Lm boats (dk) Lm 27 uit 1980 te koop op Botentekoop.nl.

Lm boats (dk) Lm 27

Lees verder
Sluiten

Basisinformatie


Merk: Lm Boats (dk)
Type: Lm 27
Lengte (m): 8.35
Breedte (m): 2.75
Diepgang (m): 0.95
Conditie: Gebruikt
Bouwjaar: 1980

Specificaties


Rompmateriaal: Polyester
Rompvorm: Rondspant
Dek en opbouw materiaal : Polyester
Besturing: Stuurwiel
Gewicht (kg): 4500
Kielsoort: Langkiel
Kuip: Achterkuip
Roer: Doorgestoken
Doorvaarthoogte (m): 11.50
Laatste refit : 2018-06-01
Ligplaats: Oldambtmeer Winschoten
Postcode ligplaats: 9695DA
Ligplaats Land: Nederland
Werf gebouwd: LM Glasfiber Denemarken

Motor


Bouwjaar motor: 1980
Soort motor: Binnenboordmotor
Vermogen in PK: 36
Vermogen in kW: 26
Start type: Elektrisch
Aandrijving: Vaste Schroef
Aantal identieke motoren : 1
Oliedrukmeter:
Brandstof: Diesel
Verbruik (liter/uur): 2
Kruissnelheid (in knopen): 5.5
Max. snelheid: 8
Keerkoppeling:
Aantal brandstoftanks: 1
Inhoud brandstoftank (liters): 120
Koeling: Direct
Aantal accu's: 2
Dynamo:
Temperatuurmeter:

Navigatie & Elektronica


Dieptemeter:
GPS:
Kompas:
Marifoon:
Navigatieverlichting:
Snelheidsmeter:
Stuurautomaat/Autopilot: Raymarine ST 1000
Log:
Toerenteller:
Brandstofmeter:
Watertankmeter: Pijlglas
Voltmeter:

Interieur


Stahoogte (m): 189.00
Aantal hutten: 2
Kussens: Nieuw 2018
Dekbekleding: Polyester
Toilet(ten): 1
Koelkast: Compressor met vriesvak
Vriezer: Vriesvak
Matrassen:
Verwarming: Webasto AT 2000STC (2018)
Kooktoestel: Spiritus
Kooktoestel brandstof: Spiritus
Waterdruk systeem: Voetpomp
Watertank (liters): 120
Teakvloer : Hpl
Tafel: Klaptafel Kajuit en Kuip
Gordijnen:
12V Aansluiting :

Exterieur


Antifouling:
Ramen:
Zeerailing:

Uitrusting


Anker:
Zeilhoezen:
Zwemtrap:
Zwemplatform:
Buiskap:
Acculader:
Walstroom aansluiting:
Zonnepanelen:
Achtertent: 1 Nw. 1 Gebr. 1 Winter
Materiaal anker: Gegalvaniseerd
Kuiptent:
Buitenkussens:
Kraan:
Stootwillen, lijnen:
Kuiptafel:
Anker bevestiging: Lijn En Ketting

Tuigage


Aantal zeilen: 2
Zeilmateriaal: Dacron
Zeiloppervlakte (m2): 32
Aantal masten: 1
Materiaal mast: Aluminium
Soort tuigage: Topgetuigd
Verstaging: Staaldraad
Lieren: Handmatig
Grootzeil:
Genua:
Voorzeil rolsysteem:
Mast strijkinstallatie: Nieuw RVS (2019)

Veiligheid


Brandblusser:
Reddingsvesten:
Reddingsboei:
Bilgepomp:
Pagina Afdrukken

Aangeboden door:

Particuliere plaatsing via Speurders Theo ten Hoeve

065555... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.
Pagina Afdrukken

Bieden

Vul een bedrag in.
Bied minimaal € 0,-
Plaats bod
Bericht
Ongeldig e-mailadres
Vul verplichte velden in

Laatst bekeken

© 1996 - 2020 Botentekoop.nl is een activiteit van Arimpex Media Services.