• Boten te koop
    • Motorboten
    • Zeilboten
    • Ongemotoriseerd
  • Tweedehands boten
    • Tweedehands motorboten
    • Tweedehands zeilboten
  • Populaire boten
    • Motorjachten en motorkruisers
    • Sloepen
    • Woonboten
    • Zeiljachten
    • Speedboten en Sportboten
    • Elektrische boten
  • Bootmotoren
    • Buitenboordmotoren
    • Binnenboordmotoren
  • Verkoop uw boot
  • Bedrijven
  • Watersportnieuws
    • Tips
    • Reviews
    • Kopen
    • Verkopen
BotentekoopBotentekoopBotentekoop
+ Plaats en Beheer Advertenties
Nederland (Nederlands) ▼
Nederland - Nederlands
France - Français
España - Español
United Kingdom - English
Deutschland - Deutsch
Login
  • Watersportnieuws
  • Tips
  • Reviews
  • Kopen
  • Verkopen
  • Botentekoop.nl⁄/
  • watersportnieuws⁄/
  • Boottest Monte Carlo 6: eigenwijs elegant

Boottest Monte Carlo 6: eigenwijs elegant

Geschreven door: La squadra di iNautia
Gepubliceerd op 15 December 2018
Categorie: Kopen
Het chique Monte Carlo Yachts bouwt in Italië jachten van 65-120 voet. Hun ontwerpteam ontwikkelde een paar jaar geleden een lijn van kleinere flybridgejachten, die door Beneteau in Frankrijk worden gebouwd. Topmodel van deze serie is de Monte Carlo 6. Het ontwerp van moderne motorjachten zoals de Monte Carlo 6 is gebaseerd op eigenwijze, maar elegante lijnen. Er is goed gebruik gemaakt van de ruimte, die door het gebruik van moderne podaandrijving ontstaat. Doordat de aandrijfunits helemaal achter in de boot worden geplaatst, ontstaat binnenin een zee van ruimte. Opvallend is de vorm van het onderwaterschip bij de boeg. Op de waterlijn is deze heel smal, maar loopt daarboven breed uit. Daardoor snijdt de boot met geringe weerstand door de golven en ontstaat er op snelheid nauwelijks opspattend water. Zelfs op zeilboten van Beneteau zijn de boeg en het onderwaterschip op deze manier vormgegeven.

Optimaal genieten

Een Mediterrane boot als de Monte Carlo 6 onderscheidt zich vooral door het enorme volume dat optimaal is ingedeeld om te genieten. Achterin is naast de motorkamer een sobere bemanningsruimte, gebruikelijk op een jacht van dik 18 meter. De motorkamer is ingedeeld met twee 600 pk Cummins dieselmotoren die hun vermogen aan Zeus pod aandrijvingen afgeven. Je kunt er de uitstekende constructie en installatie duidelijk zien. Naast de motoren zijn voorzieningen als generator, watermaker of een Seakeeper stabilisator. Om de keuzes van de opties te vergemakkelijken zijn er drie uitvoeringspakketten, die €90.000 tot €160.000 aan de basisprijs van €1.066.373 toevoegen. Monte Carlo 6

Feestje op de flybridge?

De testboot was uitgevoerd met een hydraulisch zwemplateau, waar vanaf een bijboot gemakkelijk te water gelaten kan worden. Ook valt op dat alle rvs werk prima is verzorgd. De comfortabele zit op het achterdek is overdekt, in de zon liggen kan voorop of op de flybridge met schuifdak. Het dak boven de flybridge zorgt voor een doorvaarhoogte van 7,43 meter en dat beperkt het vaargebied. De flybridge is de ideale plek om een feestje te geven. Minstens 15 man hebben daar de beschikking over tal van plekken in de zon en een buitenbar met grill. Monte Carlo 6

Ruim en comfortabel

De salon is ruim, comfortabel en eenvoudig betimmerd. De leren riempjes als handgrepen op de kastjes vormen een speels designaccent. De kombuis aan stuurboord heeft meerdere koelmogelijkheden, waaronder een kast voor de wijnflessen. Erg fraai is de klapbare en elektrisch in hoogte te verstellen salontafel. De bestuurdersplaats is overzichtelijk, ergonomisch en prachtig afgewerkt. Er is een uitstekende plek voor meevarenden om van het zicht te genieten. Grappig is dat de contactsleutels in een laatje zijn weggewerkt. Naast de trap naar de verblijfsruimten vind je een was droog-combinatie. Van buiten herkenbaar aan de enorme ronde patrijspoort is de eigenaarshut in het midden. Het is een comfortabele plaats zonder weelderige luxe. Ook is er een gastenhut met twee losse bedden en een Vip-hut voorin. Alle drie de hutten hebben een eigen badkamer met douche en toilet. Ruimte in Monte Carlo 6

Makkelijk varen met comfort

De Monte Carlo 6 is met het Zeus systeem en de bijbehorende joystick uitstekend te manoeuvreren. Fijn is dat dit zonder schokken of schommelen gebeurt, zoals vaak het geval is bij andere podsystemen. Het geluidniveau is aangenaam laag en het lijkt alsof de boot op rails is gemonteerd. Op snelheid merk je dat het echt een boot is om gerieflijk lange afstanden af te leggen. De top werd bij 3000 toeren geklokt op 26,8 knopen. De Monte Carlo biedt heel veel comfort op een makkelijk varend schip. Het is een bewezen succesvol jacht dat haar succes vooral ontleent aan de luxe en de enorme hoeveelheid ruimte. Op het water raak je onder de indruk van de fijne vaareigenschappen en de zeewaardigheid.

Resultaat boottest Monte Carlo 6

Cijfer 8,0

Constructie **** Comfort & Ruimte **** Afwerking *** Ergonomie *** Vaareigenschappen **** Prijs/Kwaliteit **** 
<div class= " width="1000" height="750">

Technische Specificaties

Lengte: 18,35 m. Breedte: 4,93 m. Diepgang: 1,17 m. Waterverplaatsing: 19.800 kg (leeg) Motorisering: 2 x 600 pk diesel Prijs vanaf: € 1.066.373 incl. btw, ex opties Voor meer informatie kijk je op www.nova-yachting.nl
Geschreven door: La squadra di iNautia
Gepubliceerd op 15 December 2018

Gerelateerde artikelen

Categorie: Reviews

Boottest Bobsloepen Explorer 7301

Sinds vorig jaar heeft Botentekoop een nieuwe, herkenbare eigen sloep, bedoeld om Botentekoop bladen op het water aan actieve watersporters uit te delen. Maar het liefst varen de mensen achter Botentekoop er voor hun plezier mee door de grachten van Amsterdam.
Categorie: Reviews

Boottest: Besla 1100

Het Friese Besla maakt elektrische boten. Op zich is dat niet zo uniek, maar de Besla 1100 is een 100 % elektrisch aangedreven stalen luxe motorjacht van 12,8 ton en daar zijn er niet veel van.
Categorie: Reviews

Boottest Pepper 850: Hete bliksem

Meestal gaan onze boottesten over nieuwe moderne boten, maar dit keer is het de beurt aan een onvervalste klassieker. De Pepper 850 werd al meer dan 10 jaar geleden geïntroduceerd, maar is toe aan een revival. Want klassiek is nooit uit de mode, zeker niet als het om een verfrissend tijdloos model gaat.
  • TIPS

    TIPS VOOR VAREN EN ONDERHOUD

  • REVIEWS

    TOP BOTEN EN BOOTTESTS

  • KOPEN

    WAAR LET JE OP BIJ DE AANKOOP VAN EEN BOOT?

  • VERKOPEN

    WIJ HELPEN JE MET DE VERKOOP VAN JOUW BOOT

Copyright © 2023 Boats Group - Alle rechten voorbehouden | Botentekoop.nl - een mark van boats.com
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Verkoop mijn persoonsgegevens niet
  • Keuzes toevoegen