€ 249.000,- |
|
Klassieke salonboot "Zuiderzee" | |
Als woonschip, kantoor of atelier in centrum Rotterdam | |
bouwjaar | 1927 |
lengte | 35,05m |
breedte | 5,77m |
passagiers | 200 |
De Zuiderzee is oorspronkelijk gebouwd als vracht/passagiersschip in opdracht van de | |
Holland-Veluwe lijn. Zij onderhield op de voormalige Zuiderzee de dienst tussen Amsterdam en Harderwijk. | |
Kort na de ingebruikname is zij verbouwd tot 100% passagiersschip met een capaciteit van 400 passagiers. | |
In de jaren voor de tweede wereldoorlog werd zij door het Nederlandse leger ingezet als troepentransportschip. | |
Tijdens de oorlog voer zij, gevorderd door de Duitsers, eveneens als troepentransportschip met gepantserde | |
stuurhut en afweergeschut. | |
Na de oorlog is het schip in oude glorie hersteld en vaart sindsdien als rondvaartboot en partyschip. | |
Het schip is een echte klassieker in goede staat. | |
De binnenhoogte in de accomodatie is laag (1,90 - 1,95m). | |
Ideaal schip met zee van ruimte om om te bouwen tot woning, atelier, kantoor etc. | |
3 verdiepingen om je fantasie op los te laten! | |
De Zuiderzee kan overal in Nederland ingezet worden als passagiers- partyschip. | |
Een unieke mogelijkheid doet zich voor om in centrum Rotterdam een voordelige (huur)ligplaats te verkrijgen | |
waar wonen aan boord is toegestaan en andere (bedrijfs)activiteiten mogelijk zijn. | |
Ook B&B is in beperkte mate toegestaan. | |
Prikkelt het al om met verbouwingsplannen aan de gang te gaan ? | |
Bel dan met 0651 158684 (Rob) | |
Prijs is 249.000 euro exclusief btw 'as is where is'. Dus zonder ligplaats. | |
Heeft u belangstelling voor het schip met ligplaats in Rotterdam ? | |
Neem dan contact op voor meer informatie. | |
Indeling van voor naar achter | |
benedendeks | voorpiek met diesel-hydrolische boegschroef |
royale keuken | |
c.v. ruimte | |
groot ruim met bier en frisinstallatie, koelcel, opslag en werkruimte catering | |
werkplaats | |
opslagruimte onderhoud | |
machinekamer | |
achter machinekamer nieuw ingetimmerde ruimte (2017) met afzonderlijke toiletruimte | |
(evt. geschikt om te overnachten) | |
dekniveau | voordek (niet voor passagiers) met electrische ankerlier |
zeer ruime salon met bar, koffiehoek, buffetruimte en circa 80 zitplaatsen aan tafel | |
voldoende ruimte in salon om aantal zitplaatsen uit te breiden | |
toiletgroep | |
open achterdek met circa 25 zitplaatsen | |
bovendek | stuurhut |
salon met circa 40 zitplaatsen aan tafel | |
ruim buitendek | |
Techniek | |
hoofdmotor | Scania DS 1143, 275 pk, gereviseerd ingebouwd 2000 |
keerkoppeling | Masson NF3, gereviseerd ingebouwd 2000 |
hulpmotor | Daf 575 |
generator | Finsterwolde TGL 20675, 50 Kva |
boegschroef | Kalkman Beta 100H, hydrolisch links/rechts, nieuw ingebouwd 2006 |
boegschroefmotor | Daf DH825 (158 pk) gereviseerd ingebouwd 2006 |
ankerlier | 2X boeganker op electriche ankerlier 380v, bekabeling en bediening vernieuwd 2006 |
olieseparator | Hengst bilgewater ont-oliër |
hydrofoors | 2x, 1x drinkwater + 1x buitenwater t.b.v. toiletten |
tachograaf | electronisch met printer (nieuw 2017) met attest |
marifoons | 2X |
ais | Voyager X3, ingebouwd 2012 |
kompas | magnetisch |
camera | achteruitkijk camera dag/nacht , nieuw 2017 |
camera monitor | kleurenmonitor in stuurhut, nieuw 2017 |
omroep installatie | aanwezig over gehele schip |
intercom | praai-installatie voor- en achterschip |
verwarming | c.v. door hele schip |
brandmelding | brandmeldinstallatie met centrale in stuurhut |
brandblussers | 10 |
brandbluspomp | Honda met benzinemotor, slang en straalmond. |
bijboot | aanwezig |
walaansluiting | voor en achter 380v |
ventillatie | electrisch in mach.k., keuken en pass.verblijf. Centraal afschakelbaar. |
gasalarm | in kombuis type GA617 |
electra | 220v door hele schip, in mach.k. tevens 24v verlichting |
noodverlichting | in mach.k. 220v unit met interne accu |
in grote salon 4x noodverlichting (24v op accu's hoofdmotor) | |
in bovensalon 2x unit 220v met interne accu | |
in ruim en kombuis 220v unit met interne accu (2016) | |
acculaders | acculaders op accu's van hoofdmotor, hulpmotor en boegschroefmotor. |
schroefassmering | automatisch, aangedreven door schroefas |
overige uitrusting | alles conform IVW zone 2 |
Casco | Mooi casco met scherpe kop en zeer geveegde kont. |
Vlak is goed bijgehouden. Op verschillende plaatsen gedubbeld. | |
Laatste vlakkeuring mei 2020, volgende 2026. | |
Keuken | |
zeer compleet | 8-pits gas |
2x electrische oven (2x 0,5 gastronorm per oven) | |
electrische warmwatervoorziening | |
professionele Lambert vaatwasser (voorlader) | |
2X frituur | |
Koeling | grote vaste koelcel in ruim |
grote en kleine diepvriezer | |
bierleidingen en post-mix leidingen watergekoeld (pythons) met eigen koeler | |
zeer royale fusten koelkast | |
in bar ruime koelingen onder barblad ingebouwd | |
Certificaten | |
certificaat | communitair certificaat 200 passagiers, zone 2 in Nederland, geldig tot 10/5/2026 |
Salonboot ombouw woonschip woonboot
Merk: | Salonboot |
Type: | Ombouw Woonschip Woonboot |
Lengte (m): | 35.00 |
Breedte (m): | 5.80 |
Diepgang (m): | 2.00 |
Conditie: | Gebruikt |
Bouwjaar: | 1927 |
Valuta: | Eur |
BTW: | Exclusief |
Besturing: | Stuurwiel |
Ligplaats: | Rotterdam |
Postcode ligplaats: | 3084PD |
Werf gebouwd: |
Merk: | 3 Motoren Zie Pdf |
Stahoogte (m): | 190.00 |
Vriezer: | |
Audio: | |
Waterdruk systeem: | |
Waterboiler: |
Anker: |
Gasbun met afvoer: |