Beneteau FIRST 456
Onder bod

Beneteau FIRST 456

Onder bod
1985
14.2 Lengte (m)
Polyester
Diesel
1404
Jachtmakelaardij Kappers

Jachtmakelaardij Kappers

Sluispad Noord 1
4797 SN Willemstad


6jaar actief op
Botentekoop.nl

016847... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.


Aangeboden door:

Jachtmakelaardij Kappers

Sluispad Noord 1
4797 SN Willemstad


6jaar actief op
Botentekoop.nl

016847... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.


Jachtmakelaardij Kappers

Sluispad Noord 1
4797 SN Willemstad


6jaar actief op
Botentekoop.nl

016847... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.

Eindelijk de gedroomde boot gevonden maar nog niet direct het geld beschikbaar? Een lening afsluiten doe je niet zomaar. Denk goed na over de financiële gevolgen zodat je vooraf zeker weet dat er achteraf geen tegenvallers zijn. Lees verder.



Het vaarverkeer in de Nederlandse wateren neemt steeds meer toe. Door de drukte op het water is de kans op schade ook steeds groter. Zorg voor een passende bootverzekering die vaargebied en -gedrag dekt. Lees verder.





Omschrijving Beneteau FIRST 456

Mooi gelijnd en zeer goed zeilend jacht. Compleet uitgerust als vertrekkersjacht, maar met enig werk.

De First 456 betreft een goed en solide gebouwde serie, met mooie lijnen. Het ontwerp van German Frers en de krachtige tuigage maken het tevens een zeer goed en snel zeilend jacht. De huidige eigenaar heeft een grote reis gemaakt en het jacht wordt daarmee compleet aangeboden, met diverse technische vernieuwingen. Door zijn ervaring en betrokkenheid is de eigenaar  goed bekend met het jacht en de verwachting is, dat het jacht met een relatieve kleine investering weer gereed is als vertrekkers-schip of liveaboard. Buiten een technische check-up met wat (preventieve) vernieuwingen is er met name cosmetisch wat aandacht nodig. Desondanks heel veel schip voor het geld.



Algemeen
Ramen: Inbraak werende spijlen bij dekluiken
Ballast: Gietijzeren kiel
Overig:

De First 456 betrof in de jaren tachtig een van de beter gebouwde jachten uit dit tijdperk van de werf. De intentie van de werf was, om met het jacht de concurentie aan te gaan met kwaliteitswerven als o.a. zelfs de Swan-jachten, tevens ontworpen door German Frers. Het doel: Een snel en solide gebouwd jacht, met veel overeenkomsten in het ontwerp en de bouw.

Deze First is door haar huidige eigenaar aangekocht in 2004, met als doel een grote reis te maken, waarvan hij in 2006 is terug gekeerd. Sinds 2004 heeft de eigenaar o.a.de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • 2006: Inbouw van nieuwe B&G Hydra 2000 & Furuno (profesional 24V) navigatie-electronica.
  • 2004: Vervangen van bestaande roer, voor een epoxy-roer op bestaande roersas.
  • 2004: Kiel verwijderd ter preventieve controle van draadeinden, waarna deze met flexibele expoxy weer terug gemonteerd is.
  • 2004: Nieuwe schroefasdoorvoer ingelamineerd, met plaatsen van nieuwe schroefas en lagers
  • 2004: Alle afsluiters en slangen vervangen
  • 2004: Nieuwe, overmaatse verstaging
  • 2004: Zwaardere maststeun onderdeks

Met gebrek aan tijd en verplichtingen aan wal, ontbreekt het de huidige eigenaar aan de mogelijkheid om nog weer een grote reis te gaan maken. In het geval de gelegenheid daar zou zijn, is zijn verwachting dat het jacht met een relatief kleine investering weer helemaal gereed te maken is.

De volgende zaken zijn bij de eigenaar bekend en/of vragen aandacht:

  • Romp heeft osmose, beginnende op circa 40 cm onder de waterlijn.
  • Teakdek is versleten: meest effectieve oplossing is het verwijderen van het teakdek en anti-slip (coating) aanbrengen.
  • Lieren hebben service nodig.
  • Zeilen na laten kijken door zeilmaker.
  • Tenminste 1 afsluiter dient vervangen te worden, maar advies van de eigenaar is wellicht dan gelijk alle afsluiters te vervangen, tezamen met diverse slangen (aantal slangen reeds vervangen)
  • Toilet in voorschip dient gereviseerd te worden
  • Cosmetisch zou de romp voorzien mogen worden van een nieuwe laklaag, maar is alleen cosmetisch. 

 

 


Accommodatie
Hutten: Dubbele achterkajuit en eigenaarshut in voorschip. Matrassen uit koudschuim (2017)
Slaapplaatsen: Zes slaapplaatsen over drie hutten. 1x Loodskooi in salon
Kooktoestel & brandstof: Force 10, cardanisch kookcomfort op 220 Volt (circa 4 jaar oud)
Overig:

Mooi traditioneel vervaardigd en sfeervol interieur. Twee ruime achterkajuiten, zeewaardige L-keuken, grote navigatietafel, ruime rondzit en eigenaarshut in voorschip. In de boeg bevindt zich een grote berging, om o.a. zeilen te kunnen bergen. Het interieur bevindt zich in redelijke tot goede staat.

  • Led nacht-verlichting op vloerdelen.
  • Koudschuim matrassen in drie hutten, van 2017.

Motor, electra, water
Draaiuren: Draaiuren niet bekend
Brandstoftank aantal: 1x 200 Liter voor hoofdmotor op vlak en 2x 100 Liter voor generator in achterschip
Voortstuwing: MaxProp 2-blads 20 inch
Meetinstrumenten: Motor- en meetinstrumenten werken niet optimaal
Warm water: Boiler op 220V en koelcircuit motor
Watertank & materiaal: 2x 200 Liter uit RVS.
Voltmeter: Mastervolt power control unit
Brandstoftankmeter: Mogelijkheid voor peilstok
Overig:

De motor is periodiek onderhouden door de eigenaar, waarbij deze na terugkomst van zijn reis een monteur de motor heeft laten controleren. Hoewel de motor de nodige daaruren zal hebben functioneert deze nog wel goed. Enige zweetsporen zijn zichtbaar op de motor.

  • Extra racor dieselfilter, met waterscheider.

Tuigage
Lieren: 6x Lewmar
Genua: Dacron circa 140%, relatief weinig gebruik en in goede conditie
Fok: Kotterfok met leuvers, op wegneembare kotterstag. Circa 5 dagen gebruikt
Voorzeil rolsysteem : Harken rol-reef-profiel
Aantal masten: Tevens Spinnakerboom en Jockey Pole
Overig:
  • Verstaging in 2004 vervangen voor nieuwe, overmaatse verstaging.
  • Mechanische achterstag-spanner.
  • Grootzeil is volgens eigenaar nog in goed bruikbare conditie. Het beftreft een doorgelat grootzeil, uit zwaar dacron doek. Het achterlijk zou even nagekeken/doorgestikt moeten worden door een zeilmaker. Bij het grootzeil zit een maindrop bag met lazy jacks.
  • De conditie van de Genua is in betere staat dan het grootzeil, aangezien deze genua minder gebruikt is
  • Er is de beschikking over een Kotterfok met leuvers, op wegneembaar kotterstag. Dit zeil is nog in meer dan goede conditie en bij elkaar zo'n vijf dagen gebruikt.
  • Diverse vallen zijn de laatste jaren vervangen.
  • Het jacht beschikt over vier elektrische selftailing lieren en 2 manuele self tailing lieren.Twee elektrische lieren werken momenteel niet, waarbij de oorzaak waarschijnlijk in het relais zit. Advies verkoper om alle lieren te servicen. 

Navigatie en electronica
SSB ontvanger: Icom antenne tuner voor SSB
Overig:
  • Vrijwel alle navigatie-elektronica in 2006 opnieuw geinstalleerd.
  • Als back-up voor de Roberston autopilot beschikt het jacht over een oudere Neco stuurautomaat, die aan te sluiten is op de lineair drive. 
  • Het jacht heeft een VHF met antenne op hoofdmast en een tweede VHF met antenne op achterschip

Uitrusting
Ankerlier: Quick elektrische ankerlier, circa 4 jaar oud
Dekzeil(en): Zonnetent / regentent: Tweedelig doek over dek, op te hangen aan vallen.
Zwemtrap: RVS met teakhouten treden
Zeerailing: RVS scepters met railingdraad
Overig:
  • Het jacht beschikt over teak op de loopdekken en in de kuip in versleten conditie.

Beneteau FIRST 456 uit 1985 te koop op Botentekoop.nl.

Beneteau FIRST 456

Lees verder
Sluiten
Meer informatie: jachtmakelaardijkappers.nl

Basisinformatie


Merk: Beneteau
Type: First 456
Lengte (m): 14.20
Breedte (m): 4.30
Diepgang (m): 2.45
Conditie: Gebruikt
Bouwjaar: 1985
Prijsstelling: Onder Bod
Valuta: Eur
BTW: Paid

Specificaties


Rompmateriaal: Polyester
Rompvorm: Rondspant
Besturing: Stuurwiel
Ligplaats: In Verkoophaven
Ligplaats Land: NL
Werf gebouwd:

Motor


Merk: Perkins
Type: 4108
Bouwjaar motor: 1985
Vermogen in PK: 47
Aandrijving: Shaft
Brandstof: Diesel
Kruissnelheid (in knopen): 12
Inhoud brandstoftank (liters): 400

Navigatie & Elektronica


Dieptemeter: In 2006 Geïnstalleerd
GPS:
Kaartplotter: In 2006 Geïnstalleerd
Kompas: Kompas Heeft Revisie Nodig
Marifoon:
Navigatieverlichting:
Radar: In 2006 Geïnstalleerd
Stuurautomaat/Autopilot:
Windmeter: In 2006 Geïnstalleerd. Mast-topunit Momenteel Preventief Van Mast Genomen.
Log: In 2006 Geïnstalleerd

Interieur


Aantal slaapplaatsen: 6
Aantal hutten: Dubbele Achterkajuit En Eigenaarshut In Voorschip. Matrassen Uit Koudschuim (2017)
Toilet(ten):
Koelkast:
Vriezer:
Audio:
Verwarming:
Kooktoestel: Force 10, Cardanisch Kookcomfort Op 220 Volt (circa 4 Jaar Oud)

Uitrusting


Anker:
Zwemtrap: Rvs Met Teakhouten Treden
Buiskap:
Acculader: Mastervolt 75 Amp, 24 Volt Acculader. Tevens 12 Volt Acculader.
Omvormer: Mastervolt 1500 Watt Omvormer
Windgenerator:

Tuigage


Genua:
Pagina Afdrukken

Aangeboden door:

Jachtmakelaardij Kappers

Jachtmakelaardij Kappers

Sluispad Noord 1
4797 SN Willemstad


6jaar actief op
Botentekoop.nl

016847... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer je contact opneemt met de verkoper.
Pagina Afdrukken
Bericht
Ongeldig e-mailadres
Vul verplichte velden in

Meer advertenties van deze aanbieder

Gillissen Kotter 13.50
Atlantic 38
Barkas 1100

Laatst bekeken

Beneteau FIRST 456
© 1996 - 2020 Botentekoop.nl is een activiteit van Boats Group Nederland B.V.