Graag even aandacht voor jouw privacy

Om je een goede website te bieden, waarbij wij ons botenaanbod, watersportnieuws en advertenties op jouw interesses zijn afgestemd – maken wij gebruik van cookies en persoonsgegevens. Jouw privacy is belangrijk. Daarom gaan wij zorgvuldig met deze gegevens om en selecteren we onze partners met zorg.

Lees onze privacy statement en of ons cookiebeleid hoe we dit doen.

Jan Haring 8.5
€ 8.500,- € 7.500,-

Jan Haring 8.5

€ 8.500,- € 7.500,-
1982
9.15 Lengte (m)
Staal
Diesel
3710
Particuliere plaatsing via Speurders
J D de Vries
Twisk
064412... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.


J D de Vries
Twisk
064412... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.


J D de Vries
Twisk
064412... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.

Eindelijk de gedroomde boot gevonden maar nog niet direct het geld beschikbaar? Een lening afsluiten doe je niet zomaar. Denk goed na over de financiële gevolgen zodat je vooraf zeker weet dat er achteraf geen tegenvallers zijn. Lees verder.



Het vaarverkeer in de Nederlandse wateren neemt steeds meer toe. Door de drukte op het water is de kans op schade ook steeds groter. Zorg voor een passende bootverzekering die vaargebied en -gedrag dekt. Lees verder.





Omschrijving Jan Haring 8.5

Boot met smoel: Jan Haring 8.50 Enig onderhoud noodzakelijk. Geheel zeilklaar.

Een multiknikspant kotter van 8,50 meter lang uit 4 mm staal, met aangehangen roer en preekstoel 9,15 m over alles en beladen
6,25 ton gewicht. Gebuwd op de werf Devo in Hellevoetsluis en afgeleverd in 1982. Ik ben de eerste eigenaar. Schip heet l’Ocean Blessé.

De motor Volvo Penta MD 7 D uit 1980 levert 18 pk. Is in 1997 voor een groot deel gereviseerd.
De diepgang was oorspronkelijk 1,20 meter. Later is er onder de kiel een extra doos gebouwd met lood gevuld zodat de diepgang nu 1,50 meter is. Ponsdoppen en beton in de rest van de kiel zijn vervangen door lood. Totaal kielgewicht nu 1850 kg aan lood.
Tuigage is vervangen in 2004. Nieuwe zeilen in 2007 waarbij zowel fok als kluiver op een roller geplaatst werden. Grootzeil 17 m2 met drie reven, fok 14 m2 en kluiver 17 m2. Bij zwaar weer zijn drie reven en half weg gerolde voorzeilen erg effectief gebleken in de Duitse Bocht met NW 7 Bf.
De kuip is veilig diep en voorzien van aanhaakpunten voor life lines. Er hangen twee reddingboeien.
In plaats van de voorziene boegspriet is een harpoeniernest gebouwd en rondom is een draadreling geplaatst. Onder het harpoeniersnest hangt een 15 kg CQR anker, 15 meter ketting en 30 meter tros liggen er achter in een vakje op de punt.
Het teakhouten potdeksel is verwijderd in 2004 waarna in plaats van de stalen scheepshuid een roestvrij stalen strip is opgelast die nu hetzelfde potdeksel draagt.
De beide dekluiken zijn vernieuwd in dezelfde periode.
Het grote aangehangen roer is voorzien van een fletner roertje. Dit is een daar weer aangehangen hoog en smal roer. Dit was origineel voorzien van een windvaan zodat het geheel windvaangestuurd werd.
Bouw van een buiskap en aanbrengen van spatzeilen rondom de kuip heeft deze windvang onmogelijk gemaakt. Daarop is een verstelmogelijkheid aan dat fletner roer gebouwd zodat het schip nu zeer nauwkeurig daarmee te trimmen is en op alle koersen hoger dan ruime wind goed zelfsturend is. Verder voordeel van deze constructie is de enorme toename van de wendbaarheid.

Binnenboord:
Bakboord heeft een zeer diepe bakskist met gasbun voor een campinggas fles. Hierin liggen ook de zeer degelijke buizen voor de mast strijk inrichting.
De motor staat in het midden van de kajuit, direct na de kajuitingang. Hierdoor is die van alle kanten zeer goed bereikbaar.
De schroefas gland heeft vetkoord maar ook een vetnippel. Eindlager is watergesmeerd. As van staal 57 met schroefas anode en tweebladsschroef.
Aan stuurboord is een diepe hondenkooi. Op het hoofdeinde gezeten zit je achter een grote kaartentafel. Aan bakboord is een keuken, spoelbak en halfcardanisch tweepits kooktoestel en een koksband om de kok zeevast te zetten. Werkelijk comfortabel.
Aan beide zijden een langsbank. In het midden een tafel die in hoogte verstelbaar is en uitklapbaar. In die toestand is sprake van één groot bed over de volle breedte. Overigens is voor beide banken een slingerzeil van bisonyl gemaakt om ook op zee slapend te kunnen doorzeilen.
Verder naar voren aan stuurboord een onderwater toilet (vernieuwd in 2014) en aan bakboord een brede hangkast met legplank er boven. Het vooronder is bewoonbaar voor twee niet te lange mensen. Langs de wanden zijn bagagenetten aangebracht en voor de ingang een net om spelende peuters veilig in het vooronder te houden (of bagage).
Daaronder ligt een 110 liter grote dubbelwandige kunststof drinkwatertank uit 2017 met een zware elektrische drinkwaterpomp.
Accu’s onder de kajuitbank bij de motor zodat ook hun gewicht, net als dat van de motor centraal in het schip zit voor comfortabele vaart. Een 170 Ah accu en een 70 Ah accu als startaccu.
Webasto hete lucht kachel met uitstroomopeningen over de vloer in de kajuit, onder de kaartentafel en in de kleding hangkast.
GPS, marifoon, Sestrel Moore kompas, dieptemeter. GPS en dieptemeter zijn gemonteerd naast de ingang op een beugel die voor de ingang gedraaid kan worden zodat er vanuit de kuip goed zicht op is. Twee drijvende stroboscoop lampen voor bevestiging aan de reddingboeien. Driekleuren masttop licht met ankerlicht en stroboscopische flitslamp voor betere zichtbaarheid bij mist of goede verkenning in druk bevaren gebied. Kuiproorster is van teak net als de kuipbanken.
In de bakskist ligt een opvouwbaar stokanker van 15 kg, 15 meter ketting en diverse lijnen van twintig en dertig meter.
Onder de kuipvloer ligt een 60 liter brandstoftank van RVS.




Jan Haring 8.5 uit 1982 te koop op Botentekoop.nl.

Jan Haring 8.5


Lees meer / minder

Basisinformatie


Merk: Jan Haring
Type: 8.5
Conditie: Gebruikt
Bouwjaar: 1982
Lengte (m): 9.15
Breedte (m): 2.78
Diepgang: 1.5
Toon op kaart:
Prijs: 8.500,-
Beste prijs: 7500

Specificaties


Rompmateriaal: Staal
Postcode ligplaats: 1619JV
Rompvorm: Multi Knikspant
Besturing: Helmstok
Gewicht: 6250
Kielsoort: Langkiel
Doorvaarthoogte: 13
Ligplaats: Andijk Buurtjeshaven
Ligplaats Land: Nederl;and
Werf gebouwd:

Motor


Merk: Volvo Penta
Type: Md7b
Vermogen in PK: 18
Aandrijving: Vaste Schroef
Bouwjaar motor: 1979
Soort motor (binnen-/buitenboord): Binnenboordmotor
Brandstof: Diesel
Aantal cylinders: 2
Kruissnelheid (in knopen): 5
Inhoud brandstoftank (liters): 60

Navigatie & electronica


Dieptemeter:
GPS:
Kaartplotter: Nee
Kompas:
Log:
Marifoon:
Navigatieverlichting:
Navtex: Nee
Radar: Nee
Roerstand aanwijzer: Nee
Snelheidsmeter: Nee
Stuurautomaat: Nee
Windmeter: Nee

Interieur


Aantal slaapplaatsen: 6
Aantal hutten: 2
Stahoogte (in m): 1.8
Achterkajuit: Nee
Toilet(ten): 1
Douche: Nee
Douche buiten: Nee
Koeling: Nee
Vriezer: Nee
TV/Video: Nee
Geluidsinstallatie:
Verwarming:
Airconditioning: Nee
Kooktoestel:
Waterdruk systeem: Nee
Waterboiler: Nee
Watertank (liters): 110
Vuilwatertank: Nee

Uitrusting


Anker:
Electrisch ankerlier: Nee
Bijboot:
Zeilhoezen:
Buitenboordmotor bijboot:
Zwemtrap: 0.1
Buiskap: 1
Acculader:
Omvormer:
Windgenerator: Nee
Walstroom aansluiting: Nee
Zonnepanelen: Nee

Tuigage


Aantal masten: 1
Materiaal Mast: Aluminium
Soort tuigage: Kottergetuigd
Zeiloppervlakte[m2]: 47
Rolfok:
Grootzeil:
Grootzeil rolreef: Nee
Fok:
Stormfok: Nee
Genua: Nee
Gennaker: Nee
Spinnaker: Nee
Lieren: Handmatig
Mast Strijkinstallatie:

Veiligheid


Gasbun met afvoer:
Radarreflector:
Lenspomp:
Brandblusser:
Reddingsvlot: Nee
EPIRB: Nee
Reddingsvesten:
Reddingsboei:

Laatst bekeken

Jan Haring  8.5
Particuliere plaatsing via Speurders J D de Vries
Twisk
064412... Toon Vermeld Botentekoop.nl wanneer u contact opneemt met de verkoper.
Pagina Afdrukken
Bericht
Ongeldig e-mailadres
Vul verplichte velden in
© 1996 - 2019 Botentekoop.nl is een activiteit van Arimpex Media Services.